گروه خبر: مجلسی‌ها بار دیگر قانع نشدند؛ این بار به توضیحات محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم «نه» گفتند تا با اعطای اولین کارت زرد خود به این وزیر، شمار کارت زرد بهارستان به پاستور به عدد 15 برسد. تاکنون 9 وزیر کابینه روحانی از مجلس اخطار گرفته‌اند که بعضی از آنها تاکنون دو کارت زرد از مجلسی‌ها دریافت کرده‌اند. در این میان علی طیب‌نیا دارای بالاترین رکورد هم در تعداد کارت زرد و بالاترین رای اعتمادی است که از مجلس گرفت.

اخطار برای دخالت در انتصاب فدراسیون‌ها

مجلسی‌ها دیروز اظهارات وزیر ورزش را قانع‌کننده ندانستند. محمود گودرزی که برای پاسخ به سوال احمد شوهانی، نماینده ایلام درباره فساد و بداخلاقی در فوتبال، دخالت در انتصاب فدراسیون‌های ورزشی، غفلت از مسائل اساسی جوانان و بی‌توجهی به شایسته سالاری به مجلس آمده بود، با کارت زرد مجلسی‌ها صحن بهارستان را ترک کرد. به گزارش «ایرنا»، گودرزی گفت: در اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی به وزیر اجازه عزل و نصب داده می‌شود و این حق قانونی وی است و ما طبق قانون در بقیه فدراسیون‌ها اجازه دخالت داریم. وی در ادامه بیان کرد: تمام تلاش خود را برای زدودن فساد در ورزش به کار گرفته‌ام و از این به بعد نیز تمام تلاش خود را خواهم کرد. وزیر ورزش و جوانان درباره دخالت در فدراسیون‌ها گفت: طبق قانون، فدراسیون فوتبال و یکی، دو فدراسیون دیگر زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی هستند و ما اجازه دخالت نداریم. اگر فسادی در آنجا رخ دهد، به لحاظ قانونی بنده حق و حقوقی ندارم. او از مجلس شورای اسلامی خواست تمهیدی در این راستا بیندیشد تا به وزیر اجازه داده شود در امور این فدراسیون هم دخالت کند.


عملکرد وزارت در حوزه جوانان

گودرزی درباره عملکرد وزارت ورزش در حوزه جوانان نیز توضیح داد: از اواسط سال ۹۳ و اوایل سال ۹۴ فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه جوانان به‌خصوص ازدواج صورت گرفته که آمار سال ۹۳ نسبت به سال ۹۰ نشان‌دهنده کاهش نرخ طلاق نسبت به ازدواج است. او درباره تفکیک وزارت ورزش از جوانان نیز تاکید کرد: در حوزه جوانان ما وظیفه سیاست‌گذاری داریم نه اجرا.


استقلال و پرسپولیس

گودرزی همچنین درباره تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: سال‌ها این دو تیم از بیت‌المال تغذیه می‌شدند. به محض حضور بنده هزینه‌ای به آنها پرداخت نشد و طبق قانون پرداخت به آنها ممنوع است، از این رو از بیرون برای آنان اسپانسر گرفته شد. او درباره افت نتایج برخی رشته‌ها نیز اینگونه توضیح داد: این فرآیند ورزش‌های قهرمانی است، ولی ما دلایل ضعف‌ها را بررسی خواهیم کرد. گودرزی درباره عدم واگذاری‌ها نیز گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی در این راستا مسوول هستند و وزارت ورزش فقط نظر می‌دهد البته من شخصا با خصوصی‌سازی موافق هستم؛ زمانی که شرایط آن مهیا باشد. با این همه نماینده سوال‌کننده پاسخ‌های وزیر را قانع‌کننده ندانست؛ بر این اساس و با آرای موافق 94 نماینده مبنی‌بر قانع‌کننده نبودن اظهارات گودرزی، به او کارت زرد دادند.


اعلام وصول سوال 30 نماینده از 5 وزیر

همچنین در جلسه علنی دیروز، سوال ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزرای نفت، ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات فناوری، جهاد کشاورزی و وزارت کشور توسط ۳۰ نماینده کشور اعلام وصول شد.


دلیل استیضاح آخوندی

در خبری دیگر محمد دامادی، عضو کمیسیون عمران مجلس به «ایسنا» گفت: استیضاح وزیر راه در شرایط فعلی و با توجه به موانع بسیار بر سر فعالیت این وزیر به صلاح کشور نیست و خواست کمیسیون عمران نیز انجام این استیضاح نیست. او تاکید کرد: اساس این استیضاح به خاطر یک جابه‌جایی در سطح یکی از مدیران کل وزارت راه بود و در اصل ارتباطی به عملکرد وزیر ندارد. طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی یکشنبه اعلام وصول شد.