ایسنا نوشت: ضیافت ناهار دبیرکل سازمان ملل امسال با دیر آمدن رهبران جهان از جمله خود بان‌‌کی‌مون همراه شد که عمده علت آن سخنرانی باراک اوباما بود که برنامه منظم سازمان ملل را آشفته کرد. او43 دقیقه صحبت کرد که سه برابر 15 دقیقه مجاز است. به همین دلیل برنامه دقیق زمانبندی سازمان ملل به شدت به هم ریخت.

به گزارش «ایسنا» به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا کسی بود که با بیست دقیقه تاخیر به ضیافت ناهار بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل رسید و با خوشحالی شروع به دست دادن با مقام‌های حاضر کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه حتی از اوباما هم دیرتر آمد و به سمت بان‌کی‌مون رفت.


برخی رهبران بهانه‌های خوبی برای دیر آمدن داشتند. مراسم سخنرانی آنها به دلیل سخنرانی‌های اولیه طولانی برخی مقام‌ها در روز دوشنبه با تاخیر زیادی انجام شده بود. یکی از این شخصیت‌ها اوباما بود حتی خود دبیرکل سازمان ملل متحد هم دیر رسید و دیدارهای رو در روی وی با تاخیر صورت گرفت.


زمانی که بان‌کی‌مون شروع به صحبت کرد، سخنانی مطرح شد که حضار را به خنده انداخت. او گفت: «تنها در سازمان ملل می‌توانید ببینید که پاپ فرانسیس و شکیرا با فاصله چند دقیقه به‌روی صحنه بروند. من همچنین از حضور دیوید بکام و مایکل داگلاس، ستاره‌هالیوود در سازمان ملل خشنود شدم؛ اما او برای حضور در فیلمی پرفروش با موسیقی متن درخشان به اینجا نیامده است؛ بلکه علت حضور هر دو اشاعه صلح است.»


نکته قابل توجه این ضیافت این بود که زمانی که رهبران جهان نشستند تا در سازمان ملل پذیرایی شوند، در مقابل آنها منوی غذایی بود که صفحه دوم آن تعجب بسیاری را برانگیخت. در بالای این صفحه عنوان «سالادی از پسمانده‌ها» نوشته شده بود. این اقدام از سوی سرآشپزهای مشهور جهان تلاش داشت تا توجه آنها را به اسراف مواد غذایی و نیز این مساله جلب کند که چطور تولید محصولات کشاورزی به تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند.


سفیر ایران به سخنان اوباما گوش داد

همچنین به گزارش الف، به هنگام سخنرانی باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا در سازمان ملل، غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم ایران حاضر بود؛ اما سامانتا پاور در سخنرانی رئیس‌جمهور ایران حضور نداشت و تنها سه کارمند جزء وزارت خارجه این کشور در صندلی‌های هیات آمریکایی نشسته بودند.