حماسه حضور در اربعین حسینی عکس: ایرنا

گروه خبر: مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) صبح روز چهارشنبه در تهران و دیگر شهرهای کشورمان برگزار شد.مردم تهران از ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه راهپیمایی خود را از سه مبدا میدان امام حسین(ع)، میدان آزادی و امامزاده حسن(ع) پایتخت آغاز کردند.

دستور ویژه وزیرکشور برای تسهیل روند بازگشت زائران

همچنین جاماندگان از پیاده‌روی پرشور و میلیونی اربعین حسینی در کربلای معلی روز چهارشنبه در عزای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله حسین (ع) در ایران اسلامی با برگزاری پیاده‌روی اربعین به‌سوی امامزادگان و با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و هیات‌ها در این مصیبت بزرگ بر سر و سینه زدند.حسن روحانی، رئیس‌جمهوری نیز روزچهارشنبه ۱۱ آذر، همزمان با اربعین حسینی در کارخانه شیشه‌سازی مینا حضور یافت و همراه با کارکنان این کارخانه برای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت به عزاداری پرداخت. برخی از مقامات ایرانی نیز در مراسم راهپیمایی اربعین حضور یافته بودند.اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در بخشی از مسیر پیاده‌روی زائران اربعین حسینی در مسیر نجف تا کربلا در این مراسم حضور یافته بودند. مقامات ایرانی از جمله معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه همزمان از تلاش‌های دولت عراق در برگزاری موفق مراسم اربعین حسینی قدردانی کردند. در همین حال روز گذشته آخرین شرایط بازگشت زائران عتبات عالیات و وضعیت مسیرهای مواصلاتی مرزهای مهران، چزابه و شلمچه در دهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش «ایرنا» مجید آقابابایی، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز در این جلسه از بازگشت بیش از ۷۴۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی تا عصر پنج‌شنبه به کشور خبر داد و گفت: بیش از نیمی از زائران از مرز مهران به کشور وارد شده‌اند که نشان‌دهنده تراکم جمعیت و ترافیک در این محدوده است.همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، بابک دین‌پرست سخنگوی ستاد مرکزی اربعین از دستور ویژه وزیر کشور، به‌منظور تسهیل و تسریع در روند بازگشت زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: جلسه اضطراری این ستاد با هدف سرعت بخشیدن به روند بازگشت زائران برگزار شد. همزمان با موج بازگشت زائران ایرانی، روز گذشته سردار حسن کرمی فرمانده قرارگاه عملیاتی ظفر از ورود ۱۷۹ هزار زائر اربعین حسینی از پایانه مرزی مهران به کشور خبر داد و گفت: روز جمعه حجم ورود زائران به کشور به اوج خود رسید.همچنین به گزارش «ایرنا» ۹ هزارو ۱۲۵ دستگاه اتوبوس از زمان بازگشت زائران اربعین از سفر معنوی کربلا آنان را از مرزهای بین‌المللی شلمچه و چزابه به مبدأ سفر خود در شهرهای مختلف کشور منتقل کرد. براساس آخرین آمارها، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از ایران برای شرکت در آیین اربعین حسینی به عراق و کربلای معلی عزیمت کردند. در همین حال پیش‌بینی می‌شود تا دوشنبه هفته جاری شانزدهم آذرماه، تمامی زائران اربعین حسینی به کشور بازگردند.