کشف کارگاه تولید روغن خوراکی تقلبی در بجنورد

دنیای اقتصاد-خراسان شمالی: سید جواد ایلالی در این رابطه اظهار کرد: گزارش‌های مردمی حاکی از فعالیت کارگاه تولید روغن‌های خوراکی به‌صورت غیرمجاز و غیربهداشتی بود که برای بررسی این موضوع با عوامل مرکز بهداشت بجنورد به محل مورد نظر مراجعه کردیم. بررسی های اولیه نشان داد افرادی در این کارگاه غیرمجاز اقدام به بسته‌بندی روغن‌های خوراکی به‌شکل غیربهداشتی می‌کنند.

وی ادامه داد: عوامل این کارگاه روغن‌های بسته‌بندی را با روغن‌های مختلف، سوخته و اسانس‌های دیگر مخلوط می‌کردند و به‌عنوان مثال به جای روغن زیتون، سیاه دانه یا سایر روغن‌ها را به فروش می‌رساندند. این عمل قطعاً جرم است و تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی مشمول مجازات است. بنابراین عوامل آن تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

دادستان مرکز استان خراسان شمالی بیان کرد: به همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از جمله عوامل بهداشتی و نیروی انتظامی تاکید می‌کنیم که بازرسی‌های خود را برای حفظ امنیت جامعه ادامه دهند و توجه بیشتری داشته باشند. مردم نیز در صورتی که با موارد مشکوک مواجه شدند موضوع را با دستگاه‌های مربوط یا پلیس در میان بگذارند.

بهروز علیزاده، مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: براساس مشاهده‌های انجام‌شده و ظرف‌های خالی، به نظر می‌رسد این اقدام برای مدت‌های طولانی در حال انجام بوده است که برخورد لازم قانونی توسط دستگاه قضایی انجام و یک نفر دستگیر شد.