امیرعباس فرنودی با بیان اینکه در حاشیه سفر رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان به کشورمان، مذاکرات اولیه علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با محمدخان چاکیف، مدیر آژانس حمل‌ونقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان برای صادرات به این کشور در محل نهاد ریاست جمهوری، صورت گرفته، اظهار کرد: در دور تازه همکاری‌ها، صادرات خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین، حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس و... همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر توسعه شبکه خدمات پس از فروش محصولات ایران خودرو در ترکمنستان، اظهار کرد: پیش از این محصولات مختلف گروه صنعتی ایران خودرو به این کشور صادر شده و این آمادگی در شبکه خدمات پس از فروش وجود دارد که قطعات یدکی و خدمات پس از فروش مناسبی را به مشتریان این محصولات ارائه کند. فرنودی با اشاره به رویکرد سودآوری در فعالیت‌های صادراتی گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال بالای مردم کشورهای عضو CIS شامل بازارهای روسیه، ارمنستان، بلاروس، ترکمنستان و آذربایجان، برنامه‌های صادراتی مناسبی در نظر گرفته‌ایم و درصدد توسعه سهم بازار محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در این بازار هستیم. وی با بیان اینکه برنامه صادرات محصولات و خدمات جدید گروه صنعتی ایران خودرو در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه تولیدات ایران خودرو دارای استانداردهای کشورهای هدف هستند، پیش‌بینی می‌شود استقبال بالایی از آنها به عمل خواهد آمد. فرنودی در ارتباط با مذاکره با طرف ترکمن اظهار کرد: برای گسترش و توسعه بازار در کشور ترکمنستان در حوزه خدمات فنی و مهندسی شامل نفت، گاز، پتروشیمی، معدن، جاده و ریل سازی، اتوماسیون صنعتی و...از توانمندی‌های شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی ایران خودرو از جمله شرکت تام ایران خودرو استفاده خواهد شد؛ در حوزه خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین و حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس نیز ظرفیت ایران خودرودیزل مورد نظر است.

محمد خان چاکیف نیز ضمن اعلام رضایت از کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش اتوبوس‌های صادراتی این گروه صنعتی، اظهار کرد: برای حمل‌ونقل عمومی در کشور ترکمنستان پس از بررسی‌های فنی و گذراندن دوره آزمایشی موفقیت‌آمیز اتوبوس برقی ساخت ایران خودرو، امکان سفارش انبوه آن فراهم خواهد شد و استفاده از تاکسی‌های برقی نیز در این شهر در حال مطالعه است که از ظرفیت‌های گروه صنعتی ایران خودرو استفاده خواهد شد.