علیمردان عظیمی در نشست امضای تفاهم‌‌‌نامه همکاری با سازمان جهاد دانشگاهی، با بیان اینکه هر روز شاهد ثبت اختراعات جدید در حوزه‌‌‌های مختلف هستیم، اما نتایج آن در سطح جامعه مشهود نیست، اظهار کرد: برای تربیت نیروی انسانی متخصص وقت و هزینه زیادی صرف شده و لازم است برای استفاده از این نیروها برنامه‌‌‌ریزی دقیقی صورت گیرد تا شاهد مهاجرت این ثروت‌‌‌های با ارزش کشور نباشیم.

وی تصریح کرد:  ایران خودرو آماده است تا با همکاری دانشگاه‌‌‌ها و مراکز آموزش عالی نسبت به جذب نخبه‌‌‌های علمی اقدام کند تا از ظرفیت و توانمندی آنها در مسیر توسعه کشور استفاده شود.

عظیمی با بیان اینکه ایران خودرو آماده است تا با همکاری نهادها و مراکز علمی نسبت به ارتقای کیفیت و توسعه محصولات خود اقدام کند، افزود: اگر مراکز مرتبط دغدغه توسعه صنعت خودرو کشور را دارند و از توانایی فنی، عملی و ایده برای توسعه محصولات و ارتقای کیفیت در این صنعت برخوردار هستند، ایران خودرو آماده همکاری و استفاده از این ظرفیت‌‌‌هاست.

مدیرعامل ایران خودرو با تاکید بر توسعه همکاری صنعت و دانشگاه اظهار کرد: سال‌‌‌هاست که این همکاری شکل گرفته و باید  به دور از شعار و به صورت واقعی نتایج این همکاری‌‌‌ها را برای مردم شفاف‌‌‌سازی کنیم. عظیمی ادامه داد: انتظار می‌‌‌رود با توجه به تحول در صنعت خودرو و ضرورت همگام شدن با خودروسازان روز دنیا، جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری‌‌‌ها جدید ورود و به توسعه صنعت خودرو کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه، ایران خودرو مایل است از تمام ظرفیت‌‌‌ها و توان علمی و فنی جهاد دانشگاهی استفاده کرده و فقط به یک یا دو دانشگاه بسنده نکند، افزود: این توانایی در مجموعه جهاد دانشگاهی وجود دارد و ایران خودرو آماده است پروژه‌‌‌های مختلف دانش‌‌‌بنیان خود را با این مجموعه پیش ببرد. رئیس جهاد دانشگاهی نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از سازمان‌های توانمند در حوزه‌‌‌های فنی و علمی است، گفت: این مجموعه سابقه همکاری چند ساله با ایران خودرو دارد و پروژه‌‌‌های موفقی با همکاری این خودروساز به اجرا گذاشته که سبب کاهش هزینه‌های تولید و کاهش ارزبری شده است.

حسن مسلمی نائینی ادامه داد: نتایج مثبت حاصله از همکاری‌‌‌های گذشته، سبب شکل‌گیری تفاهم‌‌‌نامه جدید شده است که با امضای آن شاهد توسعه همکاری‌‌‌ها در حوزه ماشین‌آلات، فناوری‌های نو، هوش مصنوعی، تولید خودروهای جدید و تولید قطعات خواهیم بود.