ایسنا: قائم‌مقام وزیر و معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه این وزارتخانه و ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای برخورد با قاچاق قطعات خودرو خبر داد.

مجتبی خسروتاج طی بازدید از سه واحد تولید قطعه ضمن بررسی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی این واحدها، اعلام کرد: در میان کشفیات کالاهای قاچاق در سال‌های گذشته متاسفانه بعضا با قاچاق قطعات یدکی خودرو یا مشاهده اجناس نامرغوب در بازار مواجه بوده‌ایم. به گفته وی، وزارت صنعت، معدن و تجارت در اولین اقدام برای مبارزه با این امر طی بخشنامه‌ای به تامین‌کنندگان اصلی قطعه یدکی خودرو اعلام و درخواست کرده که در تهیه و تامین قطعات مورد نیاز به اصالت کالا از بابت اینکه قاچاق نباشد و همین‌طور کیفیت آنها توجه بیشتری کنند.

معاون وزیر صنعت افزود: در قدم دوم و همزمان در جلساتی با شرکت‌های مشمول ارائه خدمات پس از فروش نیز اعلام شده است که در ارائه خدمات پس از فروش در تعمیرگاه‌های تحت مدیریت خود دقت کنند و کالاهای قاچاق و غیر‌استاندارد مشاهده نشود.

خسروتاج افزود: قطعه‌سازی امروز با حدود ۲۷۰ هزار تن شاغل و ارزش تولیداتی نزدیک به ۲۱ هزار میلیارد تومان از جمله صنایعی است که چنانچه بخواهیم در ساخت داخلی قطعات عمق بیشتری به وجود آوریم باید برای سرمایه‌گذاری و توسعه آنها مشوق‌ها و انگیزه‌های جدیدی را ایجاد کنیم.