فراخوان بزرگ تسلا

این سازمان اعلام کرد در سدان‌های مدل ۳ کابل دوربین دید عقب احتمالا به‌خاطر باز و بسته کردن درب صندوق عقب آسیب‌دیده و مانع نمایش تصاویر عقب خودرو می‌شود. تسلا دو هزار و ۳۰۱ درخواست گارانتی و ۶۰۱ گزارش مرتبط با این مشکل را در آمریکا شناسایی کرده است.

تسلا اعلام کرد در خودروهای مدلS مشکل زبانه درب صندوق جلو باعث باز شدن ناگهانی آن و مسدود کردن دید راننده و درنتیجه افزایش تصادف می‌شود. این شرکت اعلام کرد هیچ گزارشی از تصادف، آسیب‌دیدگی یا مرگ مربوط با این مشکلات گزارش نشده ‌است. در پی این اتفاق، سهام شرکت تسلا ۳ درصد کاهش یافت، ولی در ادامه جبران شد و به حدود ۷‌/ ۱۰۸۸ دلار رسید. انتظار می‌رود باارزش‌ترین خودروسازی دنیا رکورد فروش فصلی خودروهای خود را در روز شنبه اعلام کند. سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا اعلام کرد در حال گفت‌وگو با شرکت تسلا برای برطرف کردن مشکل دوربین‌های دید بغل در برخی خودروهاست.

این سازمان گزارش داد در حال بررسی ۵۸۰ هزار خودروی تسلا به‌خاطر تصمیم این شرکت جهت فعال کردن بازی‌های ویدئویی روی صفحه نمایش خودروها هنگام حرکت آنهاست. شرکت تسلا تحت فشار این سازمان در ماه فوریه موافقت کرد ۱۳۵ هزار خودروی خود را که صفحه نمایش لمسی داشته‌اند، فرا بخواند، چون احتمال خرابی این صفحه‌ها و افزایش خطر تصادف وجود دارد.