گروه خودرو - طی شش ماه سال جاری و از میان ۱۰ تولید کننده بخش خصوصی، هشت شرکت خودروساز با وجود رشد تولید دو شرکت مدیران خودرو و گروه بهمن، به کما رفتند. آماری که انجمن خودروسازان در این زمینه اعلام کرده حاکی از آن است که بخش خصوصی در این مدت با تولید ۱۲ هزار و ۶۸۵ دستگاه خودرو توانسته نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶/۱۲ درصدی تولید را در کارنامه خود ثبت کنند.

آمار اعلام شده بیانگر آن است که در مدت زمان مذکور شرکت مدیران خودرو در مجموع با تولید هشت ‌هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو MVM در مدل‌های مختلف، بیشترین آمار تولید را داشته است. پس از مدیران خودرو گروه بهمن بهترین عملکرد تولید در بین خودروسازان بخش خصوصی را داشته به طوری که این شرکت در شش ماهه سال جاری در مجموع چهار هزار و ۳۳۶ دستگاه خودرو مزدا ۳ و ۲ تولید کرده که از این طریق رشد ۵/۲۳ درصدی را در کارنامه تولیدی خود به ثبت رساند.

از دو شرکت مذکور که بگذریم براساس آمار اعلام شده سایر خصوصی‌سازها در شش ماهه گذشته با افت یا توقف تولید مواجه بودند به طوری که در مدت زمان مذکور کرمان موتور که خودروی لیفان را مونتاژ می‌کند، در مقایسه با سال گذشته افت ۵/۶۲ درصدی، راین خودرو نیز که آوانته و ورنا را تولید می‌کند افت ۴/۶۷ درصدی داشته است.

سناباد خودرو طوس نیز در مدت زمان مذکور هیچ تولیدی نداشت و خودروسازان بم نیز که از سال گذشته و با توقف تولید فولکس واگن گل، تولید لوبو را آغاز کرد در این مدت تنها چهار دستگاه از خودروی جدید خود را به تولید رساند و به این طریق افت تولید این شرکت نیز به ۹۸ درصد رسید.