گروه خودرو- دو خودروی هیوندایی آونته دنده اتومات و ایمپین دنده اتومات برای آن دسته از خریدارانی که به دنبال خرید خودرو با قیمتی بین ۲۸ تا ۲۹ میلیون تومان هستند، می‌تواند به عنوان گزینه‌های مناسبی مدنظر قرار گیرد.

این دو خودرو که یکی تحت لیسانس شرکت هیوندایی و دیگری تحت لیسانس پروتون مالزی در کشور تولید می‌شوند هر چند از لحاظ قیمتی در یک رنج قرار دارند اما از لحاظ فنی و قدرت موتور با یکدیگر متفاوت هستند به طوری که هیوندایی آونته از موتور ۲۰۰۰سی‌سی بهره می‌برد که با این موتور توان تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت را دارد اما ایمپین با موتور ۱۶۰۰سی‌سی می‌تواند ۱۱۰اسب بخار قدرت تولید کند.

از سوی دیگر شما با آونته سرعت ۲۴۰ تا ۲۶۰کیلومتر در ساعت را می‌توانید تجربه کنید اما با ایمپین می‌توانند تا ۱۸۵کیلومتر در ساعت گاز بدهید.

همچنین آونته برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند ۱/۸ ثانیه است اما ایمپین برای رسیدن به همین سرعت ۸/۱۰ ثانیه از وقت شما را می‌گیرد.

از سوی دیگر مصرف سوخت این دو خودرو نیز متفاوت است به طوری که ایمپین با باک ۵۰لیتری در هر ۱۰۰کیلومتر ۷لیتر بنزین می‌بلعد اما آوانته با باک ۵۵لیتری در هر صد کیلومتر ۲/۸لیتر بنزین می‌سوزاند که با توجه به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین می‌توان گفت که ایمپین در شرایط بهتری نسبت به آوانته قرار دارد.

از سوی دیگر در حال حاضر خودروی هیوندایی آوانته دنده اتوماتیک با قیمتی در حدود ۲۹میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود و پروتون ایمپین اتومات نیز قیمتی در حدود ۲۹میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.