ایسنا - طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ ایران‌خودرو پنج برند جدید غیر از سمند را عرضه خواهد کرد.

جواد نوری ـ مشاور مدیرعامل ایران خودرو ـ با اعلام این خبر گفت: تا سال ۱۴۰۴ علاوه‌بر توسعه پنج برند، چهار کلاس خودرو نیز بر پایه‌ گاز، بنزین و گازوئیل ساخته خواهد شد. وی درباره استانداردهای زیست‌محیطی نیز یادآور شد: در حال حاضر برای ورود به کشورهای اروپای شرقی داشتن استاندارد آلایندگی یورو۴ یک الزام است؛ بنابراین برای ورود به چنین بازارهایی باید استاندارد آلایندگی خودروهای صادراتی‌مان را به سطح یورو ۳ و ۴ برسانیم.

او در مورد چالش‌های صنعت خودرو نیز اظهار کرد: عمده‌ چالش‌های صنعت خودرو قیمت است و بحث‌های کاهش مصرف سوخت، کیفیت، ایمنی و همکاری‌ها در خصوص شبکه تامین چالش‌های بعدی هستند.

نوری با بیان اینکه تا سال ۲۰۲۰ میلادی رشد موتورهای دیزلی و سی‌ان‌جی سوز افزایش و موتورهای بنزینی کاهش خواهد یافت، درباره‌ رسوخ فن‌آوری‌های هیبرید در صنعت خودرو تاکید کرد: دنیا به هر سمتی حرکت کند، فن‌آوری هیبرید مسیر لازم را برای هر فن‌آوری آماده می‌کند. در واقع فن‌آوری هیبرید مکمل فن‌آوری‌های آینده است، ولی رقیب آنها نیست.

مشاور مدیرعامل ایران خودرو در ادامه با بیان این که بازارمحصولات نانوتکنولوژی در سال ۲۰۱۰ بالغ‌بر هزار میلیارد دلار تخمین زده شده است، اظهار کرد: کشور ما در زمینه‌های دانش محور خوب کار کرده است. گردش مالی صنعت خودرو در آسیای بدون ژاپن حدود ۵۳۶‌میلیارد دلار تخمین زده شده که در این میان در بخش نانو ۴۴‌میلیارد دلار گردش مالی وجود خواهد داشت. وی ساختار عرضه محصولات ایران‌خودرو در سال ۱۳۹۵ را حدود ۴۰‌درصد تولید داخلی، ۱۳‌درصد تولیدات مشترک (JV) و ۴۷‌درصد صادرات ارزیابی کرد و ادامه داد: البته تا آن موقع نیز ایران خودرو در نظر دارد رهبری تکنولوژی در حوزه CNG، انتشار و فروش توانمندی تکنولوژیک CNG و کاهش وزن خودرو به میزان ۱۷‌درصد طبق روند جهانی را در اختیار داشته باشد.