گروه خودرو- هر ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، تکاپوی خودروسازان برای امدادرسانی و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی شدت بیشتری به خود می‌گیرد تا مسافران نه چندان راضی از خدمات‌رسانی را راضی کنند. اما در سال‌جاری و با توافق مدیران عامل دو شرکت بزرگ خودروسازی برای اولین بار طرح مشترک امداد نوروزی در این دو گروه خودروسازی در سراسر کشور به اجرا در می‌آید.

به همین منظور این دو شرکت ۴۳ واحد پایگاه شبانه‌روزی مشترک با تجهیزات کامل امدادی و همکاری مرکز پیام امداد شرکت‌های امداد خودرو سایپا و امداد خودرو ایران همچنین تامین قطعات امدادی مورد نیاز خودروهای دو گروه خودروساز در پایگاه شبانه‌روزی و حمل خودروهای نیاز به تعمیر مسافران نوروزی به پایگاه‌های امدادی و نمایندگی‌های مجاز دو شرکت در برنامه کاری امداد نوروزی این دو شرکت قرار گرفته است.

به گفته پوستین دوز مدیرعامل امداد خودروی سایپا به منظور ارائه خدمات مطلوب به خودروهای دو شرکت در سه ماه پایانی سال‌جاری امدادگران دو خودروساز در مراکز آموزش فنی سایپا و ایران‌خودرو آموزش اولیه خدمات امدادی به خودروهای تولیدی دو گروه خودروساز را فرا گرفته‌اند. پوستین دوز در پاسخ به این پرسش که این طرح از چه تاریخی آغاز می‌شود، اظهار داشت: طرح امداد نوروزی به صورت عملیاتی از روز ۲۷ اسفند ماه تا ۱۶فروردین سال ۱۳۸۷ در جاده‌های کشور اجرا می‌شود.

به گفته مدیرعامل امدادخودرو سایپا در این طرح ۶۶۰دستگاه خودرو امدادی و ۱۳۵۰امدادگر گروه سایپا در محورهای سراسر کشور مستقر خواهند شد. همچنین در طرح خدمات و امداد نوروزی گروه سایپا ۸۵۰ نماینده مجاز کشیک و ۱۷۲ پایگاه شبانه‌روزی فعالیت دارند.