گروه خودرو- طرح نصب برچسب سوخت از دیروز اجرایی ‌شد. نظام‌الدین برزگری معاون نظارت بر اجرای استاندارد موسسه استاندارد در گفت‌و گو با خبرنگار ما ضمن تایید این مطلب اظهار داشت: پس از برگزاری جلسه نهایی و به دنبال تفاهم موسسه استاندارد و وزارت صنایع و معادن بر سر معیار مصرف سوخت خودروها، خودروسازان ملزم به نصب برچسب سوخت بر روی کلیه محصولات تولیدی خودرو از ابتدای اردیبهشت ماه شدند. به گفته برزگری کار تولید برچسب سوخت در شرکت‌های خودروسازی آغاز شده و پس از این مرحله کار نصب برچسب از سوی شرکت‌های خودروساز آغاز خواهد شد.

مبحث استاندارد‌سازی مصرف سوخت در برنامه سوم توسعه تاکید و براساس ماده ۱۲۱ برنامه چهارم تنفیذ و قانونی شده و کمیته اجرایی نیز طی ماه‌های گذشته معیار مصرف انرژی را تدوین کرد، اما طرح برچسب سوخت خودرو که قرار بود، اوایل بهمن‌ماه اجرایی شود با امتناع خودروسازها با تاخیر مواجه شد و پس از گذشت چندماه اجرای آن به اردیبهشت ماه موکول شد.

به گفته برزگری موسسه استاندارد اقدامات لازم برای ابلاغ برچسب سوخت به خودروسازها و وزارت صنایع و معادن را صورت داد و اگر خودروسازها از انجام آن سرباز زنند، با آنها برخورد و تا پایان امسال لیست خودروهایی که فاقد برچسب‌ مذکور باشند را به اداره راهنمایی و رانندگی ابلاغ می‌کنیم تا از شماره‌گذاری‌ آنها جلوگیری شود.