گروه خودرو- آیین‌نامه ارتقای کیفیت خودروهای سنگین تا دو هفته دیگر تصویب و ابلاغ می‌شود. محسن صالحی‌نیا، مدیرکل صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع با اعلام این خبر اظهار داشت: با تاکید وزیر صنایع و معادن، کمیته تخصصی به منظور تهیه و تدوین شرایط و ضوابط مربوط به آیین‌نامه مذکور تشکیل شده که پس از تدوین ظوابط، آیین‌نامه ارتقای کیفیت خودروهای سنگین تا دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع این کمیته را متشکل از شش عضو ذکر کرد و افزود: این اعضا شامل نمایندگانی از وزارت صنایع، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، خودروسازان سنگین، شرکت بازررسی کیفیت و استاندارد ایران و انجمن قطعه‌سازان است که ماموریت نهایی کردن آیین‌نامه مذکور را بر عهده دارند.

تدوین آیین‌نامه ارتقای کیفیت خودروهای سنگین در حالی است که در اردیبهشت ماه سال جاری چنین آیین‌نامه‌ای نیز برای خودروهای سواری تدوین شده بود، به طوری که بر اساس آیین‌نامه مذکور خودروسازان موظف به اعلام برنامه زمان‌بندی شده خود برای اجرای آیین‌نامه شدند حال با گذشت نزدیک به سه ماه از ابلاغ آیین‌نامه اولیه شورای سیاست گذاری خودرو تدوین آیین‌نامه‌ای دیگر را در دستور کار خود قرار داده است تا به این طریق در راستای ارتقای کیفی خودروهای تجاری نیز گامی برداشته باشد.