روابط عمومی ستاد حمل و نقل و سوخت- براساس تصمیم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و هماهنگی ایجاد شده با بانک‌های عامل، سقف تسهیلات بانکی برای نوسازی کامیون‌های فرسوده به دو برابر میزان قبلی افزایش پیدا کرده است.
رئیس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت با بیان این خبر افزود: برای تشویق بیشتر مالکان کامیون‌های فرسوده و امکان جایگزینی، حداکثر سقف تسهیلات نوسازی کامیون‌های فرسوده از 800 میلیون ریال به یک میلیارد و 600 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است
سید مجتبی شفیعی افزود: طبق هماهنگی به عمل آمده با سازمان راهداری کشور و بانک‌های عامل، برآورد می‌گردد در فاز اول تا پایان سال جاری یک هزار دستگاه کامیون فرسوده در این طرح اسقاط و از چرخه حمل و نقل خارج شوند.
وی همچنین اظهار کرد مالکان این خودروها می‌توانند از کمک بلاعوض دولتی تا سقف ۲۸۰ میلیون ریال و دریافت ارزش لاشه خودرو اسقاطی تا سقف تقریبی ۸۰ میلیون ریال بهره‌مند شوند.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت خاطرنشان کرد: به علت خطرات بالای تصادفات رانندگی و همچنین مصرف بسیار زیاد سوخت برخی از این کامیون‌های فرسوده و آلودگی زیست محیطی که ایجاد می‌کنند، این طرح می‌تواند کمک قابل توجهی به موارد یاد شده باشد و پیش بینی می‌شود مالکان این خودروها از این طرح استقبال قابل توجهی کنند.