اقتصادنیوز: رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا از مذاکره بزرگ‌ترین خودروساز کشور با فیات ایتالیا خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا گفت: مذاکره ایران خودرو با فیات برای تولید خودرو ارزان مدتی است شروع شده که تا حصول توافق ادامه خواهد داشت.


احمد پورفلاح افزود: با توجه به اینکه فیات به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان ایتالیا، پیش از انقلاب هم سابقه تولید خودرو در ایران را داشته است، عزم خود را جزم کرده تا دوباره به بازار خودرو کشور باز گردد.

او گفت: فیات این توانایی را دارد تا خودروهایی ارزان را با همکاری ایران خودرو به تولید برساند و جایگزین برخی محصولات قدیمی خود کند تا توده مردم بتوانند با قیمتی مناسب مالک خودرویی با امکانات روز شوند.

پورفلاح افزود: قطعا فیات مصمم است تا وارد بازار ایران شود که با توجه به وضعیت اقتصادی نه‌چندان مناسب امروز اروپا نمی‌تواند سرمایه‌گذاری مستقلی در کشور برای تولید خودرو داشته باشد و این راه را برگزیده تا در یک همکاری مشترک با ایران خودرو محصولات خود را وارد سبد محصولات بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه کند. رئیس اتاق ایران و ایتالیا گفت: بازار ایران کشش بالایی برای خودروهای ارزان و با کیفیت دارد و اگر فیات در یک همکاری مشترک بتواند محصولی با یک قیمت اقتصادی را وارد بازار ایران کند، قادر خواهد بود بخشی از سهم بازار را به خود اختصاص دهد.