حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی روز شنبه در حاشیه بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در پاسخ به سوالی درباره جایگاه خبرنگاران در کشور اظهار داشت: بزرگترین عامل برای مقابله با هر گونه ناهنجاری در کشور، افکار عمومی است و تکیه بر کنترل های خود جامعه بر خودش که بزرگترین آن افکار عمومی است، بزرگترین وظیفه خبرنگاران است.

وی افزود: وجود خبرنگاران مثل یک پاد زهر در مقابل هر مشکل عمیق در جامعه است؛ اگر این نگاه را توسعه بدهیم، از حضور خبرنگاران نترسیم و به بُعد افکارعمومی توجه ویژه کنیم؛ جامعه را در مقابل اینکه خارجی ها بخواهند برای آن تصمیم بگیرند واکسینه می کنیم.

یادگار امام تصریح کرد: کار خبرنگاران را باید ارج بنهیم و باید حتما به بعد قوی و تاثیر خبرنگاری و رسانه توجه کنیم؛ اصلا نباید به خبرنگار و اصحاب رسانه به عنوان یک تهدید نگاه کنیم؛ چرا که حضور خبرنگاران یک فرصت بزرگ برای آسیب زدایی، فساد زدایی، فقر زدایی و مشکل زدایی در کشور است.

وی تصریح کرد: از این رو فعالیت رسانه را به عنوان یک نیاز واقعی باید در دنیای خودمان بپذیریم و با اتکای به آن نیز بتوانیم از مشکلاتمان عبور کنیم.

یادگار امام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه به ویژه شهید محمود صارمی اظهار داشت: امیدوارم روح شهدای این حوزه با سالار شهیدان محشور باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) امروز - شنبه - با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از بخش های مختلف این رسانه بازدید کرد.

در تقویم رسمی کشور ۱۷ مرداد، روز شهادت محمود صارمی، روز خبرنگار نامگذاری شده است.

محمود صارمی خبرنگار ایرنا در افغانستان، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران، ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در مزار شریف به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسیدند.