آتش بازی داعش در سوریه
گروه جهان: در حالی که آتش‌بس در سوریه پس از 5 سال‌ آرامش را به نقاطی از این کشور هدیه داده بود، حمله داعش به شهر تل ابیض موجب کشته شدن 20 مدافع کرد شد. این در حالی است که در آتش متقابل از سوی کردهای موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» 45 تن از نیروهای داعش از پای در آمدند. در گزارشی که در این خصوص منتشر شده کردها توانسته‌اند در دفع حمله نیروهای داعش از پشتیبانی نیروهای ائتلاف بهره‌مند شوند. دولت ترکیه نیز خبر این درگیری‌ها را تایید کرده است.

«ردور خلیل» سخنگوی یگان‌های مدافع خلق کرد در این راستا می‌گوید نیروهای داعش از خاک ترکیه به سمت شهر حمله‌ور شده بودند. این حمله در حالی از سوی نیروهای کرد دفع می‌شود که در بیشتر نقاط سوریه، طرفین درگیر به موضوع آتش‌بس پایبند بودند. در عین حال گفته می‌شود هیات کل ائتلاف مخالفان سوریه هیثم المالح را تا زمان انتخاب رئیس جدید ائتلاف، به عنوان مسوول اداره امور ائتلاف مخالفان انتخاب کرد. منابعی در ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کردند: هیات کل ائتلاف، انتخابات ریاستی و هیات سیاسی را به ۲۵ مارس موکول کرده و هیثم المالح، رئیس کمیته حقوقی را مسوول اداره ائتلاف تا زمان انتخاب رئیس جدید کرده است. دوره ریاست خالد خوجه که دو بار پیاپی رئیس ائتلاف بوده به پایان رسیده است و ائتلاف باید رئیس جدید انتخاب کند. ائتلاف مخالفان سوریه اواخر سال ۲۰۱۲ تشکیل شد و برخی از کشورها از جمله آمریکا، عربستان و ترکیه آن را به رسمیت شناختند.


هماهنگی بیشتر آمریکا و روسیه

همزمان وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای از تماس تلفنی رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور با همتای آمریکایی خود خبر داد. دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد: در این تماس تلفنی، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روسی وی از آغاز اجرای توافق آتش‌بس در سوریه استقبال کرده و به بحث و گفت‌وگو درباره راه‌های حمایت در خلال اجرای این توافق از طریق همکاری میان نیروهای نظامی این دو کشور پرداختند. وزارت امور خارجه روسیه در ادامه این بیانیه آورده است: در این تماس تلفنی، کری و لاوروف درباره دورنمای ادامه فرآیند مذاکرات صلح در سوریه در چارچوب توافق‌های بین‌المللی رایزنی کردند. وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا همچنین بر اهمیت همکاری میان دو کشور با هدف پیشبرد اجرای توافق آتش‌بس و فرآیند صلح تاکید کردند.

کری و لاوروف همچنین درباره راه‌های حصول اطمینان از اجرای کامل توافق آتش‌بس گفت‌وگو کردند.