این اعداد به توضیح این موضوع کمک می‌کنند که چرا مقامات منتخب از تورم می‌‌‌ترسند؛ چراکه این ضربه‌‌‌ای است که بیشتر رای‌‌‌دهندگان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و حتی این عامل ترس بیشتری را نسبت به از دست دادن مشاغل که در دوران رکود حاکم می‌شود، ایجاد می‌کند. بر اساس نظرسنجی انجام‌‌‌شده تابستان سال ۲۰۲۲ فصل تعمیق و گسترده‌‌‌تر شدن نارضایتی است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که دیدگاه مردم نسبت به وضعیت کشور بدترین وضعیت از سال ۲۰۰۹ تاکنون بوده است، در حالی که دیدگاه آنها در مورد اقتصاد بدترین دیدگاه از سال ۲۰۱۱ است. تقریبا از هر ۱۰ نفر، ۷ نفر می‌‌‌گویند که جو بایدن، رئیس‌‌‌جمهوری ایالات متحده توجه کافی به مشکلات فوری و وضعیت کشور نداشته است.

محبوبیت بایدن در این نظرسنجی ۳۸‌درصد است و ۶۲‌درصد عملکرد وی را تایید نکرده‌‌‌اند. محبوبیت او برای مدیریت اقتصاد (۳۰‌درصد) و تورم (۲۵‌درصد) بوده که به‌‌‌طور قابل‌توجهی پایین است. افزایش هزینه‌‌‌ها، فشار اقتصادی اولیه برای اکثر آمریکایی‌‌‌هاست: ۷۵‌درصد تورم و هزینه زندگی را مهم‌ترین مشکل اقتصادی خانواده خود می‌‌‌دانند. تابستان گذشته، این رقم به ۴۳‌درصد رسید. با نزدیک شدن به انتخابات میان‌دوره‌‌‌ای، این نظرسنجی هیچ نشانه‌‌‌ای از بهبود جایگاه بایدن نزد مردم نشان نمی‌دهد و در میان برخی حوزه‌های انتخابیه حساس، این وضعیت در حال بدتر شدن است. برای مثال، در میان دموکرات‌‌‌ها، تعداد موافقان بایدن از بهار ۱۳ واحد کاهش یافته است (از ۸۶‌درصد در نظرسنجی اواخر آوریل تا اوایل ماه مه به ۷۳‌درصد در حال حاضر). در حالی که ارقام او در میان مستقل‌‌‌ها و جمهوری‌خواهان تقریبا یکسان شده است. محبوبیت بایدن در میان دموکرات‌‌‌ها برای مدیریت اقتصاد نیز رو به کاهش است (۶۲‌درصد موافق هستند که نسبت به ۷۱‌درصد در بهار امسال کاهش شدید را نشان می‌دهد). در مورد تورم، به سختی در لب مرز قرار گرفته است (۵۱درصد از دموکرات‌‌‌ها او را تایید می‌کنند، ۴۷درصد مخالف هستند).

در میان رنگین‌‌‌پوستان، اکنون ۴۵‌درصد عملکرد کلی بایدن را تایید می‌کنند که نسبت به ۵۴‌درصد در بهار امسال کاهش یافته است. این کاهش شامل کاهش ۶‌درصدی در میان بزرگسالان سیاهپوست و کاهش ۹‌درصدی در میان بزرگسالان اسپانیایی تبار است. رتبه‌‌‌بندی بایدن برای مدیریت اقتصاد و تورم اکنون در میان بزرگسالان سیاهپوست منفی شده که از قوی‌‌‌ترین حامیان رئیس‌‌‌جمهور بوده‌‌‌اند (۴۷‌درصد موافق و ۵۲‌درصد اقتصاد را تایید نمی‌‌‌کنند، در حالی که ۳۴‌درصد موافق و ۶۵‌درصد با تورم مخالف هستند). تعداد کمی از آمریکایی‌‌‌هایی که عملکرد کلی بایدن را تایید می‌کنند، می‌‌‌گویند که به شدت این کار وی را تایید می‌کنند. در مجموع، تنها ۱۲‌درصد از نحوه مدیریت بایدن در ریاست جمهوری به شدت راضی هستند، در حالی که ۴۳‌درصد می‌‌‌گویند که اصلا کار او را تایید نمی‌‌‌کنند. تنها ۲۸‌درصد از دموکرات‌‌‌ها به شدت آن را تایید می‌کنند، در حالی که در میان جمهوری‌خواهان، مخالفت شدید تقریبا زیاد بوده و ۸۴‌درصد است.  تصور عموم مردم از اقتصاد و چگونگی اوضاع در کشور به‌‌‌طور کلی عمیقا منفی و بد است.

 از بهار، سهمی که می‌‌‌گوید اوضاع برای کشور بد پیش می‌رود، ۱۱ امتیاز افزایش یافته و به ۷۹‌درصد رسیده که این بالاترین میزان از فوریه ۲۰۰۹ است. این تغییر عمدتا در میان دموکرات‌‌‌ها رخ می‌دهد. اکنون فقط ۳۸‌درصد از دموکرات‌‌‌ها می‌‌‌گویند که اوضاع در این کشور خوب پیش می‌رود که از ۶۱‌درصد بهار امسال کاهش یافته است. به همین ترتیب، کاهش شدیدی در میان رنگین‌‌‌پوستان وجود داشته است: «از ۴۱‌درصدی که گفته بودند اوضاع در بهار خوب پیش می‌رود، به ۲۷‌درصد در حال حاضر رسیده است.» تنها ۱۸‌درصد از آمریکایی‌‌‌ها اقتصاد کشور را در وضعیت خوبی توصیف می‌کنند، در حالی که ۸۲‌درصد می‌‌‌گویند شرایط اقتصادی ضعیف است. حدود ۴ نفر از هر ۱۰ نفر (۴۱درصد) اقتصاد را «بسیار ضعیف» توصیف می‌کنند که ۱۱ واحد نسبت  به بهار افزایش یافته و از دسامبر تقریبا دو برابر شده است. همان‌طور که برخی از اقتصاددانان درباره یک رکود اقتصادی در آینده هشدار می‌دهند، اکثر آمریکایی‌‌‌ها فکر می‌کنند که کشور در حال حاضر از رکود رنج می‌‌‌برد. این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۴‌درصد از آمریکایی‌‌‌ها احساس می‌کنند که اقتصاد در حال حاضر در رکود است: این بالاترین ارقام، درست قبل از رکود بزرگ (۴۶درصد در اکتبر ۲۰۰۷) و رکود سال ۲۰۰۱ (۴۴درصد) بوده است. همچنین اکثریت احزاب می‌‌‌گویند که کشور در حال حاضر در رکود است، از جمله ۵۶‌درصد از دموکرات‌‌‌ها، ۶۳‌درصد از مستقل‌‌‌ها و ۷۶‌درصد از جمهوری‌خواهان به چنین مساله‌ای اذعان کرده‌‌‌اند.

در پاسخ به سوالی مبنی بر نام بردن بزرگ‌ترین مشکل اقتصادی امروز خانواده خود، ۷۵‌درصد موارد مربوط به هزینه زندگی یا تورم را مطرح می‌کنند، از جمله ۳۸‌درصد تورم و افزایش هزینه‌‌‌ها را به‌‌‌طور کلی، ۲۹‌درصد قیمت بنزین و ۱۸‌درصد هزینه غذا ذکر کرده‌‌‌اند. همه این ارقام از تابستان گذشته به شدت افزایش یافته است. یکی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفت: «قیمت‌های همه چیز مدام بالا و بالاتر می‌رود. آیا متوقف می‌شود؟» یکی دیگر گفت: «من بیش از ۴۰ ساعت کار می‌‌‌کنم و به سختی می‌توانم زندگی کنم. با قیمت بنزین و قیمت مواد غذایی بسیار بالا، نمی‌‌‌دانم چگونه کسی می‌تواند پول اضافی برای انجام چیزی غیر از کار داشته باشد.» سومین شرکت‌کننده گفت: «تورم را در هر چیزی که می‌‌‌خریم و هر کاری که انجام می‌‌‌دهیم، احساس می‌کنیم.»