یکی از مقامات امارات در ابتدا اعلام کرد که شش تن در پی وقوع سیل در «فجیره»، «رأس‌‌الخیمه» و «شارجه» کشته شدند، با این حال بعدا اعلام شد که قربانیان این حادثه به هفت تن رسیده است. مقامات امارات همچنین اضافه کردند که نیروهای امدادی همچنان در حال تخلیه برخی از این مناطق هستند و برای افرادی که خانه‌هایشان نیز بر اثر وقوع سیل آسیب دیده، پناهگاه‌هایی در نظر گرفته شده است. به گزارش گلف‌نیوز، در همین حال، برخی از جاده‌هایی که بر اثر وقوع سیل در این کشور آسیب دیده بودند نیز بازگشایی شده‌‌اند. امارات متحده عربی روز چهارشنبه تحت تاثیر باران شدید و جاری شدن سیل قرار گرفت که تا روز پنج‌شنبه ادامه داشت. برخی از مردم در خانه‌های خود در شارجه و فجیره گیر افتاده بودند و نیاز به امدادرسانی داشتند.

همچنین سرپناه‌های موقت در هتل‌ها برای کسانی که در سیلاب سرگردان و آواره شدند، فراهم شد. در عین حال اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای شارجه در روز پنج‌شنبه به‌دلیل بارش شدید باران، خدمات حمل‌ونقل مسافران به مناطق شرقی را به حالت تعلیق درآورد. به گزارش الجزیره، در دوحه، پایتخت قطر نیز شرایط جوی مشابه گزارش شده است و کارشناسان پیش‌بینی کرده‌‌اند که هوا همچنان ابری همراه با احتمال بارش‌‌های پراکنده به ویژه در نواحی ساحلی و دریا، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق طی دو روز آینده خواهد بود. گسترش بارش‌‌های موسمی ناشی از پدیده مونسون، ایران، عمان و امارات را هم در روزهای اخیر درگیر کرده؛ اما پاکستان زودتر از اینها یعنی از ۲۴ خرداد درگیر سیل و بارش سنگین است و در این مدت هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌‌اند.

روزنامه «دنیای‌اقتصاد» روز شنبه ۸ مرداد، گزارشی با عنوان «بلایای طبیعی بدون تلفات» در امارات را منتشر کرد. تا لحظه تنظیم خبر و قبل از نهایی شدن صفحات روزنامه، آماری حاکی از مرگ و میر در سیل، در رسانه‌های اماراتی و خارجی منتشر نشده بود. اما در اواخر شب و پس از به زیر چاپ رفتن روزنامه خبرهای جدیدی حاکی از تلفات ۶ تن منتشر شد.