زمانی که ماموران کمی بعد او را متوقف کردند، هر دو نفر اسلحه خود را در راستای درهای خودرو به سمت این نوجوان نشانه رفتند و از او خواستند خودرو را خاموش کند. وقتی مظنون به‌طور ناگهانی شروع به رانندگی کرد، یکی از افسران تیراندازی کرد. پلیسی که به این نوجوان در منطقه نانتر در غرب پاریس شلیک کرد و جان او را گرفت، مدعی شده بود که این نوجوان قصد زیر گرفتن آنها را بعد از متوقف کردن خودرو داشته است. اما ویدئوی منتشرشده از حادثه روز سه‌شنبه نشان می‌دهد دو پلیس درحالی‌که به پنجره خودروی مقتول نزدیک می‌شوند، کلت کمری خود را به سمت راننده نشانه گرفته و با حرکت خودرو، یکی از آنها اقدام به شلیک می‌کند.

این ویدئو نشان می‌دهد که خودروی مقتول کمی پس از حرکت، به یک پست در نزدیکی محل حادثه برخورد کرده و متوقف شده است.به دنبال تظاهراتی که پس از آن آغاز شد، امانوئل مکرون روز پنج‌شنبه معترضان را به آرامش دعوت کرد. همچنین دادستانی فرانسه تحقیقاتی را درباره این افسر پلیس با اتهام قتل شبه‌عمد آغاز کرد. به گزارش الجزیره، مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در پیام خود گفت: «واضح است که احساساتی که با مرگ یک مرد جوان به وجود می‌آید، نیاز به تفکر و آرامش دارد و این چیزی است که دولت مدام خواستار آن بوده است... در ساعات اخیر با صحنه‌های خشونت‌آمیزی در ایستگاه‌های پلیس و همچنین مدارس و شهرداری‌ها مواجه بوده‌ایم. این (خشونت) به‌هیچ‌وجه توجیه‌پذیر نیست.» در پی این اعتراضات، پلیس با معترضان درگیر شد و تعدادی از خودروهای پلیس به آتش کشیده شد.

نیروهای امنیتی سپس با پرتاب گاز اشک‌آور تظاهرات را متفرق کردند .ژرالد دارمنین، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که پس از قتل این شهروند فرانسوی که تبار مراکشی - الجزایری دارد، ۶۶۷نفر بازداشت شدند. حدود ۲۵۰تن از ماموران اجرای قانون فرانسه در این اعتراضات مجروح شدند. او همچنین اعلام کرد که پلیس فرانسه ۴۰هزار نیروی خود را برای کنترل تظاهرات در شهرهای سرتاسر فرانسه از جمله ۵هزار پلیس در منطقه پاریس، مستقر کرده است. یک دادستان فرانسوی با بیان اینکه افسر پلیسی که به این نوجوان شلیک کرده است، به اتهام «قتل شبه‌عمد» مورد بازجویی قرار خواهد گرفت، گفت: «با توجه به وضعیت فعلی تحقیقات، مامور مذکور شرایط قانونی برای استفاده از سلاح را رعایت نکرده است.»

الجزیره در بخش دیگری از گزارش خود نوشت، پلیس فرانسه پنج‌شنبه‌شب اعلام کرد که نیروهایش با حوادث جدیدی در شهرهای مارسی، لیون، پائو، تولوز و لیل از جمله آتش‌سوزی و پرتاب مواد محترقه توسط معترضان مواجه شده‌اند. در منطقه نانتر واقع در حومه غربی پاریس که این نوجوان در آنجا کشته شد، معترضان خودروها را به آتش کشیدند، خیابان‌ها را محاصره کردند و اشیایی را به سوی پلیس پرتاب کردند. معترضان شعار «انتقام نائل» را در ساختمان‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس نقش زده و یک بانک را به آتش کشیدند که توسط آتش‌نشانان خاموش شد تا از سرایت آتش به ساختمان بالای بانک جلوگیری شود.مقامات محلی در شهر «کلمر» در هشت کیلومتری مرکز پاریس، منع رفت‌وآمد شبانه را تا دوشنبه برقرار کردند و یک مقام محلی پاریس گفت که پس از ساعت ۹شب به وقت محلی، تمام خدمات اتوبوس و تراموا متوقف خواهد شد؛ زیرا چهارشنبه شب بعضی اتوبوس‌ها و ترامواها را به آتش کشیده‌اند.

همچنین در شهر مارسی، که دومین شهر مهم فرانسه است، پلیس در جریان درگیری با جوانان در یک منطقه توریستی گاز اشک‌آور شلیک کرد. واحدهای پلیس ویژه در لیل، لیون و بوردو مستقر شدند و در گرنوبل یک اتوبوس هدف پرتاب مواد محترقه قرار گرفت و کارمندان شرکت حمل‌ونقل محلی کار را متوقف کردند. درگیری بین جوانان و افسران پلیس در بروکسل پایتخت بلژیک نیز گزارش شد که در آن عصر پنج‌شنبه حدود ۱۰نفر دستگیر شدند و بعضا حمل‌ونقل عمومی در این شهر متوقف شد. رسانه‌های بلژیکی تصاویری از یک خودروی در حال سوختن و افسران پلیس در لباس ضدشورش را نشان دادند. خبرگزاری بلژیکی بلگا گزارش داد که تنش‌ها به‌ویژه در اطراف منطقه مرکزی «آنیسن» در بروکسل بالا بود.

ناآرامی‌های این روزهای فرانسه خاطرات شورش‌های سال ۲۰۰۵ را زنده کرده که این کشور را به مدت سه هفته متشنج کرد و ژاک شیراک، رئیس‌جمهوری وقت را مجبور به اعلام وضعیت اضطراری کرد. در آن زمان بیش از ۶۰۰۰ نفر دستگیر شدند. آن موج خشونت در شهری در حومه پاریس به نام «کلیشی سو بوآ» درگرفت و پس از آن اتفاق افتاد که دو جوان که از دست پلیس در یک پست برق مخفی شده بودند، بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند. دو افسر پلیس ۱۰سال بعد در یک محاکمه تبرئه شدند.