«جو»یِ دوست‌نداشتنی

تنها ۲۸درصد از دموکرات‌ها در نظرسنجی جدید نیویورک‌تایمز و کالج سیه‌نا نسبت به نامزدی او ابراز اشتیاق کردند و ۳۸درصد به صراحت گفتند که بایدن نباید نامزد آنها باشد. بسیاری از دموکرات‌ها چه در واشنگتن و چه در سرتاسر کشور بی‌سروصدا می‌خواهند شخص دیگری با رئیس‌جمهور سابق دونالد جی.ترامپ که در سراسر کشور با ۵درصد برتری در نظرسنجی پیشتاز است، مقابله کند. با این حال کسی حاضر نیست این موضوع را به رئیس‌جمهور بگوید. بایدن توسط یک حلقه داخلی وفادار و فداکار احاطه شده است که هیچ نشانه‌ای از کناره‌گیری‌اش را ارائه نداده‌اند و حتی اجازه کنار رفتن را به او نمی‌دهند. در واقع، او و افراد نزدیک به او از این تصور غمگین هستند. مشاوران رئیس‌جمهور خاطرنشان می‌کنند، با وجود همه مشکلات، هیچ چالش جدی ظاهر نشده است و بایدن حتی قاطع‌تر از ترامپ که در رقابت‌های نامزدی حزب خود پیروز شده، در انتخابات مقدماتی اولیه دموکرات‌ها ظاهر شده و کاملا فردی مسلط در انتخابات داخلی بوده است.

تیم بایدن زیر سوال بردن او را پوچ می‌داند. رئیس‌جمهور از نظر آنها سابقه‌ای چشمگیر در موفقیت‌های حزب دارد. آنها می‌گویند هیچ جایگزین آشکاری وجود ندارد. دیوید پلوف، معمار کمپین‌های انتخاباتی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و یکی از استراتژیست‌های دموکرات‌ها می‌گوید: «هیچ شورای بزرگان وجود ندارد و من مطمئن نیستم که حتی اگر یک شورا هم وجود داشته باشد، رئیس‌جمهور فعلی و تیم او به حرف آنها گوش بدهد.» این سخنان از زبان کسی مطرح می‌شود که در سال۲۰۰۸ به بایدن کمک کرد تا معاون رئیس‌جمهور آمریکا شود. پلوف ادامه می‌دهد: «او فکر می‌کند، هی! من برنده شدم و مردی را که قرار است با من رقابت کند شکست دادم و می‌توانم دوباره این کار را انجام دهم.» اعضای تیم بایدن اصرار دارند که احساس نگرانی کمی دارند. نزدیک‌ترین دستیاران رئیس‌جمهور با عصبانیت از کسانی که تصمیم او برای نامزدی مجدد را زیر سوال می‌برند، برخورد می‌کنند و نظرسنجی‌ها قبل از رای‌گیری بی‌معنی می‌دانند.

آنها مدعی‌اند که مردم در نهایت در دو راهی ترامپ و بایدن، دوباره به نامزد دموکرات‌ها رای خواهند داد. آنها استدلال می‌کنند که شکاکان مدام بایدن را دست کم می‌گیرند و دموکرات‌ها در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۲۰، ۲۰۲۲، ۲۰۲۳ و حتی انتخابات ویژه مجلس نمایندگان در سال جاری برنده شده‌اند یا از انتظارات بهتر عمل کرده‌اند. مایکل تایلر، مدیر ارتباطات کمپین بایدن روز شنبه گفت: «رفتار واقعی رای‌دهندگان خیلی بیشتر از هر نظرسنجی به ما می‌گوید و داستان بسیار واضحی را بیان می‌کند: جو بایدن و دموکرات‌ها همچنان به عملکرد بهتر خود ادامه می‌دهند درحالی‌که دونالد ترامپ و حزبی که او رهبری می‌کند ضعیف است و عمیقا اختلاف نظر دارند.» با این حال، در خارج از کاخ سفید، بسیاری از دموکرات‌ها آرزو می‌کنند که کاخ سفید بدون هراس باقی بماند و وارد شرایط اضطراری نشود.

ضعف بایدن در نظرسنجی‌ها، به‌ویژه در ایالت‌های خاکستری نگرانی شدیدی در حزب ایجاد کرده است. ایالت‌های خاکستری، برای جمع‌آوری اکثریت آرای کالج الکترال بسیار مهم است. برخی به‌طور خصوصی می‌گویند که جورجیا و آریزونا ممکن است دور از دسترس باشند و از بایدن خواسته شود که میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا را جارو کند. این در حالی است که در میشیگان اخیرا «رای عدم تعهد» که معادل رای «هیچ‌کدام» است، نسبت به چهار سال قبل در داخل حزب دموکرات افزایش یافته است که عمدتا این رای از سوی پیشروهای حزب به او تعلق گرفت. آنها مخالف سیاست‌های بایدن درخصوص تراژدی غزه هستند.