گروه بین‌الملل- پس از آنکه گزارشی نشان داد طی هفته گذشته میزان ذخایر آمریکا به طور غیرمنتظره افزایش یافته است، دیروز، چهارشنبه، قیمت نفت به حدود بشکه‌ای ۹۸ دلار رسید. در حالی که افزایش میزان ذخایر نشان‌دهنده کاهش تقاضا است. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اوت به ۶۱/۹۷ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه قیمت نفت با ۲۸/۲ دلار افزایش در رقم ۴۳/۹۷ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت ۶۱/۱۱۷ دلار در هر بشکه معامله شد.

اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا گزارش داد طی هفته گذشته میزان ذخایر نفت این کشور ۳/۲ میلیون بشکه رشد کرده است. این درحالی است که تحلیل‌گرانی که در نظرسنجی پلاتس، شاخه اطلاعات انرژی مک‌گرو-هیل، شرکت کرده بودند کاهش ۱/۲ میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

براساس این گزارش طی هفته گذشته ذخایر بنزین ۶/۱ میلیون بشکه کاهش یافته، درحالی که ذخایر فرآورده‌های نفتی ۸/۴ میلیون بشکه افزایش یافته است.

در واقع، رشد خوب اقتصادی چین به افزایش قیمت نفت کمک کرد. چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، دیروز اعلام کرد اقتصاد این کشور در فصل دوم ۵/۹ درصد رشد کرده است که نسبت به رشد ۷/۹ درصدی در فصل اول کاهش اندکی را نشان می‌دهد.

این درحالی است که سرمایه‌گذاران به دقت تلاش اروپا برای غلبه بر بحران بدهی‌ها را بررسی می‌کنند. روز سه‌شنبه، آژانس رتبه‌بندی مودی رتبه خود را برای اوراق قرضه دولتی ایرلند به بی‌ارزش کاهش داد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه اوت، قیمت بنزین به ۱۱/۳ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی ۳۲/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد.