گروه بین‌الملل- دیروز، سه‌شنبه، قیمت نفت بیش از ۸۸ دلار باقی ماند، زیرا درمیان نگرانی‌ها درمورد بحران بدهی یونان، بازارهای سهام وضع متفاوتی پیدا کردند.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر به ۱۸/۸۸ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه قیمت نفت با ۹۵ سنت افزایش در رقم ۱۹/۸۸ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت ۱۹ سنت رشد کرد و ۴۴/۱۱۲ دلار در هر بشکه معامله شد. در آخرین دقایق معاملات روز دوشنبه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۶/۰ درصد رشد کرد و دیروز اکثر بورس‌های آسیا با افزایش روبه‌رو شدند. اما بورس‌های اروپایی دچار کاهش شدند. معامله‌گران نفت اغلب به بازارسهام به عنوان معیاری از اعتماد سرمایه‌گذاران به اوضاع اقتصادی می‌نگرند. این درحالی است که درمیان این نگرانی که بازپرداخت بدهی‌های یونان به تعویق خواهد افتاد، نفت طی ماه گذشته بین ۸۰ و ۹۰ دلار معامله شده است. سرمایه‌گذاران نگران هستند که تعویق بازپرداخت بدهی‌های یونان روند مشابهی را در کشورهای پرتغال،ایرلند،اسپانیا و ایتالیا به راه اندازد و به یک بحران مالی جهانی منجر شود.کندی رشد اقتصادی جهان نیز بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است. روز دوشنبه سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، پیش‌بینی خود را درمورد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۱ کاهش داد، زیرا این سازمان انتظار دارد کندی رشد اقتصادی جهان موجب کاهش مصرف نفت شود.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه اکتبر، قیمت بنزین به ۷۴/۲ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی ۸۷/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد.