گروه بین‌الملل- وال‌استریت طی هفته جاری به سمت ثبات پیش می‌رود، اما برای تقویت افزایشی که اواخر هفته گذشته به وجود آمد نیازمند موجی از گزارش‌های درآمدی متقاعدکننده است. هفته گذشته وال‌استریت به دلیل آمار اقتصادی ضعیف و اظهارات بدبینانه بن برنانکه رییس فدرال رزرو دچار کاهش شد، اما پس از انتشار برخی گزارش‌های خوب درآمدی روندی افزایشی پیدا کرد. این هفته گزارش‌های درآمدی بیشتری از طرف شرکت‌های بزرگی چون شورون، دوپونت و بوئینگ منتشر می‌شود. این گزارش‌ها روند پرنوسان بازار سهام را به افزایشی متراکم تبدیل خواهد کرد.

با توجه به اینکه سرعت بهبود اقتصادی کند شده است سرمایه‌گذاران مجبور شده‌اند پیش‌بینی‌های خود را از اوضاع اقتصادی تغییر دهند. این امر موجب بروز اختلاف در مورد احتمال رکود اقتصادی مجدد شده است، اما اگر نگرانی‌ها از رکود اقتصادی در بازار سهام از میان برود، هر خبر خوش غیرمنتظره‌ای می‌تواند موجب افزایش وال‌استریت شود.

شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ روز جمعه به رقم ۶۶/۱۱۰۲ واحد را ثبت کرد و برای نخستین‌بار طی یک ماه گذشته به بیش از سطح ۱۱۰۰ واحد رسید. حفظ این سطح بسیار دشوار است و اگر شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ بتواند این سطح را حفظ کند بر وال‌استریت تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

پس از آن که طی هفته گذشته بسیاری از تولیدکنندگان پیش‌بینی سود خود را افزایش دادند و گزارش‌های درآمدی آنان انتظارات را برآورده کرد، تحلیل‌گران امیدوارند در هفته جاری گزارش‌های درآمدی خوشایندتری را از طرف شرکت‌های صنعتی دریافت کنند. روز جمعه شرکت جنرال الکتریک با افزایش ۲۰ درصدی سود سهام خود به جو مثبت بازارسهام افزود. افزایش سود سهام توسط جنرال الکتریک نشان‌دهنده اعتماد این شرکت به بهبود اقتصادی است. از جمله اخبار اقتصادی که این هفته منتشر می‌شود آمار فروش مسکن نوساز است. براساس نظرسنجی رویترز از تحلیل‌گران، پیش‌بینی می‌شود آمار افزایش ۳۲۰،۰۰۰ واحدی فروش مسکن نوساز را در ماه ژوئن نشان دهد. روز سه‌شنبه نیز شاخص قیمت مسکن کیس-شیلر منتشر می‌شود و انتظار می‌رود این شاخص در ماه مه افزایش ۴ درصدی را ثبت کرده باشد. همچنین روز سه‌شنبه شاخص اعتماد مصرف‌کننده برای ماه جولای منتشر می‌شود و پیش‌بینی می‌شود این شاخص به سطح ۵۱ واحد رسیده باشد. روز چهارشنبه گزارش سفارشات کالاهای مصرفی بادوام در ماه ژوئن منتشر خواهد شد. تحلیل‌گران انتظار دارند این گزارش افزایش یک درصدی میزان سفارشات را نشان دهد. آمار هفتگی تعداد افرادی که برای نخستین‌بار تقاضای دریافت مزایای بیکاری کرده‌اند، روز پنج‌شنبه منتشر می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تعداد این افراد از ۴۶۴،۰۰۰ نفر به ۴۶۰،۰۰۰ نفر کاهش یابد. این هفته همچنین اولین قرائت از تولید ناخالص داخلی در فصل دوم منتشر می‌شود. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند در فصل دوم اقتصاد تا ۵/۲ درصد رشد کرده باشد.