پاپ فرانسیس شخصیت سال «تایم» شد

گروه بین‌الملل- پاپ فرانسیس برای سردبیران روزنامه‌ها جذاب بود و السیسی برای مردم. در شرایطی که هفته گذشته در رای‌گیری الکترونیکی، مردم، السیسی رییس دولت جونتا (شورای کودتا) را به عنوان مرد اول سال برگزیدند، اما در انتخاب نهایی که از آن سردبیران روزنامه‌ها است، پاپ فرانسیس به عنوان مرد سال انتخاب شد. او نخستین پاپ غیر اروپایی است که با ساختارشکنی‌های خود توانست نظر سردبیران را به خود جلب کند و بر جلد «تایم» به عنوان «مرد سال» بنشیند. سی‌ان‌ان در خصوص انتخاب پاپ فرانسیس آرژانتینی می‌نویسد: موردی که باعث شد تا پاپ فرانسیس به عنوان مرد سال انتخاب شود، به امیدی باز می‌گردد که او به جامعه کاتولیک‌ها تزریق کرد و میلیون‌ها انسانی که حتی کلیسا را ترک کرده بودند به کلیسا بازگرداند.

اما پاپ فرانسیس سال آرامی هم نداشت او در مورد «همجنس‌گراها» نیز سخنانی داشت که با انتقاد برخی از مردم و قشر مذهبی‌تر جامعه کاتولیک روبه‌رو شده بود. به گفته گزارشگر سایت سی‌ان‌ان، پاپ فرانسیس سعی داشت چهره خوبی از خود نشان دهد، اما برخی کارهای او با انتقاد روبه‌رو می‌شد.

تصاویری که از او در حال شستن پای زنان محکوم منتشر شد یکی از موضوعاتی بود که از آن به عنوان ساختار شکنی یاد شد و نظرات متضادی نسبت به او ابراز شد، از ساختارشکنی و تابو شکنی پاپ تا رویگردانی از اصول اولیه کاتولیکی. اما مهم‌ترین سخنی که به شدت او را تحت فشار قرار داد موضوعی بود که او در مورد «همجنسگراها» ادعا کرده بود: «اگر همجنسگرایی وجود داشته باشد که اراده نیکی داشته و به دنبال خدا باشد، من کسی نیستم که قضاوت کنم». این جمله اما بعدها با انتقاد فراوانی مواجه شد و واتیکان را تحت فشار قرار داد تا جایی که او مجبور به تعدیل سخنان خود شد.