گروه بین‌الملل- پارلمان اوکراین اعلام کرد که تشکیل دولت جدید وحدت ملی به روزپنج‌شنبه(۲۷ فوریه) موکول شده است. به گزارش «ایسنا»، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،‌ پارلمان اوکراین در شرایطی تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخت که پیش‌تر قرار بود دیروز (سه‌شنبه) دولت جدید تشکیل شود. الکساندر تورچینف، رئیس‌ پارلمان و رئیس‌جمهوری موقت اوکراین با صدور فرمانی اعلام کرد: من به شما دستور می‌دهم که رای گیری برای تشکیل دولت متحد ملی را روز پنج‌شنبه انجام دهید. وی گفت: سران جناح‌ها و کمیته‌های پارلمانی باید ۲۴ ساعته روی این مساله کار کنند.

در همین شرایط پارلمان اوکراین با محاکمه یانوکوویچ و همدستانش در دادگاه جنایی بین‌المللی موافقت کرد. این طرح از سوی مخالفان یانوکوویچ به پارلمان ارائه شده بود.

کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین ثبت‌نام افرادی را که قصد دارند در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در تاریخ ۲۵ مه سال جاری میلادی شرکت کنند، آغاز کرد. به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، ثبت‌نام نامزدها تا ۳۰ مارس سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت. نامزدهایی که توسط احزاب سیاسی انتخاب شده‌اند و نامزدهای مستقل اجازه دارند در این انتخابات شرکت کنند. هر نامزد همچنین ملزم شده است تا ودیعه‌ای به ارزش ۵/۲ میلیون «گریونا» (واحد پول محلی) پرداخت کند. محتمل‌ترین نامزدها برای ریاست جمهوری اوکراین ویتالی کلیچکو، قهرمان سنگین وزن بوکس و رهبر مخالفان اوکراین، پترو پوروشنکو، فعال میدان استقلال و صاحب شبکه تلویزیونی «کانال ۵»، آرسنی یاتسنیوک، رهبر حزب سرزمین پدری و اوله تیاهنیبوک، رئیس حزب راست افراطی اسوبودا (آزادی) هستند. در تحولی دیگر، نخست‌وزیر سابق اوکراین و رهبر حزب سرزمین پدری اعلام کرد، قصد دارد برای معالجه به آلمان برود.

به گزارش صدای روسیه، «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان در جریان مکالمه تلفنی با یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر سابق اوکراین و رهبر حزب سرزمین پدری از وی دعوت کرد تا به آلمان برد و در کلینیک «چریتی» مورد معالجه قرار گیرد.

تیموشنکو در ۱۱ اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی به اتهام سوء‌استفاده از قدرت به هفت سال زندان محکوم شد.

تیموشنکو اواخر دسامبر سال ۲۰۱۱ از زندان به یکی از مراکز توانبخشی در منطقه خارکف منتقل شد. وی ۱۸ اوت سال ۲۰۱۱ میلادی یعنی دو هفته پس از دستگیری‌اش بیمار شد. تیموشنکو تاکید کرده که وی توسط پزشکان خصوصی مورد معاینه قرار گرفته است. وی ۹ مه سال ۲۰۱۲ میلادی پذیرفت تا برای درمان به بیمارستان راه آهن خارکیف منتقل شود.

مخالفان اوکراین خواستار آزادی تیموشنکو و معالجه وی در خارج از کشور شده بودند. تیموشنکو پس از تصویب قطعنامه‌ای توسط پارلمان اوکراین چند روز پیش از زندان آزاد شده است.