خبرگزاری اسپوتنیک: وزیر امور خارجه روسیه ضمن انتقاد از برنامه آمریکا در پشتیبانی هوایی از مخالفان سوری تاکید کرد که باید از ادعاهای بی‌پایه و اساس درباره تسلیحات شیمیایی سوریه اجتناب شود.


سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه افزود: تمایل آمریکا در تامین و پشتیبانی هوایی از مخالفان سوری یک اشتباه محض است که باعث وخیم‌تر شدن اوضاع در منطقه می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: من و جان کری، همتای آمریکایی‌ام درباره برنامه آمریکا برای اعزام افرادی که آموزش دیده‌اند و می‌توانند به مقابله با داعش در سوریه بپردازند و اینکه چگونه از آنها با استفاده از پشتیبانی هوایی حمایت کنیم، صحبت کرده‌ایم. من به کری هشدار دادم که این پشتیبانی هوایی یک اشتباه مرگبار است که باعث تضعیف اوضاع در منطقه می‌شود و دیگر هیچ‌کس قادر نخواهد بود کنترل اوضاع را در دست بگیرد.


لاوروف ادامه داد: مسکو یک رویکرد دو طرفه را به آمریکا برای مقابله با داعش در سوریه پیشنهاد کرده که شامل ایجاد ائتلاف و حمایت از روند سیاسی است. این رویکرد از آن جهت اهمیت دارد که می‌توانیم با استفاده از رویکرد سیاسی که تمامی طرفین درگیر در سوریه در آن دخیل هستند درگیری‌های سوریه را خاتمه دهیم.