به گزارش ایلنا  آیت الله احمد بهشتی  در اولین کنگره ملی بزرگداشت آیت الله ملک حسینی نماینده فقید مردم کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری در تالار دانشگاه یاسوج گفت: روحانیون وظیفه سنگینی بردوش دارند و باید بدانند که وظیفه دارند برای مردم موضوع کهنه پرستی و کورش پرستی را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه باید تاریخ را در دوره پادشاهان گذشته بویژه شاهان ساسانی خواند و دید با مردم چگونه رفتار می‌شد، خاطرنشان کرد: اسلام آمد و مردم را از مصیبت‌ها رها کرد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: اسلام مردم را از بدبختی رهانید اما الان عده‌ای استخوان‌های پوسیده را به دست گرفته‌اند.

بهشتی با تاکید براینکه باید تاریخ را خواند و آن را به نحو شایسته برای دیگران تبیین نمود، یادآورشد: باید به مردم گفته شود حکومت شاهنشاهی چه بلایی بر سر ما آورد.

وی با انتقاد از کسانی که بفکر احیاء تاریخ پادشاهان گذشته هستند، تصریح کرد: امروز برخی می‌گویند کورش این بود و داریوش آن بود اما نمی‌دانند که استخوان‌های پوسیده دیگر به درد نمی‌خورد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: بروید و درس خواندن بچه کفاش را در شاهنامه فردوسی بخوانید تا بدانید که حکومت ساسانی چه بوده است.

بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود به مکتب ایرانی در دولت‌های نهم و دهم ایران اشاره کرد و اظهارداشت: در تماس تلفنی با آن کسی که شعار مکتب ایرانی را سر می‌داد گفتم که مکتب ایرانی هیچ معنایی ندارد و تلفن را بر ایشان قطع کردم.

وی گفت: در مکتب ایرانی مدنظر آقایان واقعا چه چیزی بود که آنان مطرح می‌کردند درحالیکه اسلام آمده و همه را از اسارت رهایی و درس آزادگی به بشریت داده است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله ملک حسینی(ره) با مکاتب انحرافی مقابله می‌کرد و در این راه مجاهدت می‌کرد، یادآورشد: آیت الله ملک حسینی با کمال شجاعت و حریت با هر کج‌روی و انحرافی مبارزه کرد.

بهشتی با برشمردن برخی ویژگی‌های نماینده فقید مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: عدالت از ویژگی بارز مرحوم آیت الله ملک حسینی بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.