به گزارش ایرنا ، &#۳۹;کریستین کرن&#۳۹; در سخنانی در &#۳۹;هلدنپلاتز&#۳۹; (میدان قهرمانان) در برابر کاخ ریاست جمهوری &#۳۹;هافبورگ&#۳۹; اتریش گفت: اتریش جامعه ارزشها است، ارزشهایی مانند میهن پرستی و اعتماد به نفس اما ملی گرایی افراطی (شوونیسم) و هراس (از بیگانه) و نفرت در جامعه ما جایی ندارد. 
در حالی که در انتخابات پارلمانی هفته گذشته اتریش دو حزب راستگرای 'مردم' و 'آزادی' حدود 60 درصد آرا را کسب کردند و مذاکرات این دو حزب برای تشکیل دولت ائتلافی راستگرا در جریان است، به نوشته روزنامه 'وینر زایتونگ' ، کرن در اشاره ای به این دو حزب گفت: در کشور ما جایی برای پروپاگاندا و یهودی ستیزی وجود ندارد. 
کرن همچنین از اتحادیه اروپا دفاع کرد و گفت: اروپا آینده ما است و ما تنها در کنار یکدیگر می توانیم امنیت و محافظت از محیط زیست را تضمین کنیم و بر مشکلات جهانی سازی فائق بیاییم. ما به یک اروپای قوی تر و منسجم تر نیاز داریم. 
'الکساندر فان در بلن' رئیس جمهوری اتریش نیز که امسال برای اولین بار در مقام ریاست جمهوری در مراسم روز ملی این کشور شرکت کرده بود، تاکید کرد که دولت آینده باید منابع مالی لازم برای تجهیز ارتش و آموزش مناسب سربازان را فراهم کند. 
در این مراسم حدود ۱۳۰۰ تن از نیروهای تازه استخدام شده ارتش اتریش نیز رژه رفتند و مراسم فرود با چتر نیز اجرا شد. 
به گزارش ایرنا ، بر اساس نتایج انتخابات روز یکشنبه هفته گذشته (23 مهر ماه) اتریش، حزب محافظه کار و راست میانه 'مردم' اتریش (OVP) با کسب 31.5 درصد آرا ، 61 کرسی از مجموع 183 کرسی در مجلس را کسب کرد. حزب چپ میانه سوسیال دموکرات (SPO) که چهار سال پیش با 26.9 درصد آرا در رده اول قرار گرفته بود با کسب 26.9 درصد در جایگاه دوم و حزب راستگرای 'آزادی' (FPO) با کسب 26 درصد آرا در رده سوم قرار گرفت. 
&#۳۹;هانس کریستین اشتراخه&#۳۹; رهبر حزب آزادی روز چهارشنبه گفت که این حزب برای ورود به دولت ائتلافی چندین خط قرمز دارد که &#۳۹;گرفتن پست وزارت کشور&#۳۹; یکی از آنها است. حزب آزادی بر افزایش امنیت مرزها و همچنین دموکراسی مستقیم به سبک سوئیس و اصلاحات اقتصادی تاکید دارد. اشتراخه روز چهارشنبه (روز گذشته ) در گفت وگو با یک رسانه روسی ، عناوین مطرح شده در رسانه ها در مورد افراطی بودن حزب آزادی را رد کرد و گفت: ما یک نیروی سیاسی دموکراتیک در سمت راست میانه طیف سیاسی هستیم ؛ ما یک حزب دموکراتیک و یک حزب حقیقی آزادی هستیم. 
وی افزود: این مساله در انتخابات هم نشان داده شد ؛ ما یک حزب راست افراطی نیستیم و با هر نوع افراط گرایی یا یهودی ستیزی مخالفیم و ما تنها به موضوعاتی که برای مردم مهم است پرداختیم. 
با ورود صدها هزار پناهجو به اروپا در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ ، شاید بتوان موضوع امنیت مرزها و کنترل ورود مهاجران را مهمترین موضوع انتخابات در اتریش دانست که در واقع یکی از موضوعات مورد تاکید &#۳۹;سباستین کورتز&#۳۹; رهبر حزب &#۳۹;مردم&#۳۹; (OVP) نیز بود که بر توقف مهاجرت غیرقانونی و کاهش مزایای مهاجران تاکید داشت. وی در یکی از گردهمایی ها گفت: می خواهم امنیت و نظم را برقرار کنم زیرا مردم اتریش سزاوار آن هستند.
یادآور می شود که 26 اکتبر (چهارم مهر ماه) روز ملی اتریش یادآور خروج نیروهای نظامی خارجی از اتریش 10 سال پس از پایان جنگ جهانی دوم است و مردم اتریش هر سال این روز را با برگزاری مراسمی گرامی می دارند.
در پایان جنگ جهانی دوم نیروهای آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی، انگلیس و فرانسه، اتریش را اشغال و این کشور و همچنین شهر وین پایتخت آن را به چهار بخش تقسیم کردند. ۱۰ سال بعد، اتریش در ۱۵ ماه مه ۱۹۵۵ با امضای «معاهده کشور» (State Treaty) زمینه را برای استقلال خود فراهم کرد. این معاهده در ۲۷ ژوییه همان سال اجرایی شد و آخرین نیروهای خارجی روز ۲۵ اکتبر ۱۹۵۵ خاک اتریش را ترک کردند و اشغال ۱۰ساله کشور اتریش پس از جنگ جهانی دوم پایان یافت و این کشور با اعلام بی طرفی دائمی، استقلال خود را بازیافت. 
در روز 26 اکتبر سال 1955 (چهارشنبه سوم آبان 1334 خورشیدی) مجلس اتریش قانون بی طرفی دائمی را تصویب کرد و این روز به عنوان اولین روز آغاز استقلال اتریش بدون حضور نیروهای خارجی به عنوان روز ملی اتریش ثبت شد و دولت و مردم اتریش هر سال روز 26 اکتبر را به عنوان روز ملی گرامی می دارند. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.