سرهنگ ساسان زمانی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این بیمارستان از امروز تا ۲۲ آبان ماه به صورت شبانه روزی به زائران خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.
وی افزود: 50 نفر کادر درمانی فوق تخصص، متخصص، پیراپزشک و کادر درمانی و بهداشتی در این بیمارستان به صورت نوبتی فعالیت دارند.
زمانی یادآور شد: ۱۰ نفر از این کادر پزشکی از سوی بسیج جامعه پزشکی استان های خراسان شمالی و مازندران به این بیمارستان صحرایی اعرام شده اند و بقیه کادر از بسیج جامعه پزشکی خود استان ایلام هستند.
وی گفت: در این بیمارستان بخش هایی چون پزشک عمومی، کودکان، قلب و عروق، زنان و زایمان، دندانپزشکی، آزمایشگاه، تزریقات زنان و مردان و سرم تراپی ایجاد شده است.
وی محل استقرار بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی سپاه را نقطه صفر مرزی و در آخرین گیت خروجی از مرز اعلام کرد تا زائران قبل از خروج یا در بدو ورود به کشور در صورت نیاز به این بیمارستان مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر برای شرکت در کنگره اربعین از این مرز عبور کردند که پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور کنند. 
بر اساس تقسیم بندی استان های کشور برای تردد زائران اربعین حسینی از مرزها، امسال مصوب شد زائران ۱۳ استان از مرز مهران روانه عراق شوند.
بر اساس آخرین آمارها از ابتدای ماه صفر تاکنون 900 هزار زائر اربعین حسینی برای عزیمت به عراق از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه تردد کرده اند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.