به گزارش مهر، قاسم سلیمانی دشتکی امروز در جلسه ستاد اربعین استان اظهار داشت: تاکنون نزدیک به ۴۷۲ هزار نفر زائر از مرز مهران وارد کشور شده اند.

وی گفت: دیروز جمعیت بازگشت زوار نیز خیلی بیشتر شده بود، در حدود ۱۰۶ هزار نفر ورودی را داشتیم، امروز نیز از ساعت ۱۲ دیشب تا الان ۹۲ هزار نفر زائر  وارد کشور شده که پیش بینی می شود تا ساعت ۱۲ شب این جمعیت به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی عنوان کرد: به زائرانی که مشرف به عتبات عالیات شدند و در حال بازگشت هستند چند توصیه به این عزیزان داریم توصیه اول این که زائران که دچار سرماخوردگی و یا دچار مسمومیت هستند حتما به پزشک مراجعه کنند.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: بحث دوم این که در برگشت عجله نکنند انتظار داریم که در رفت تردد به آرامی صورت گرفت، در برگشت نیز سفر را مدیریت کنند، سفرها را طی چند روز داشته باشند و علاوه بر آن در این سفر پیاده روی و ناهمواری های در طی مسیر کشور عراق که بوده ممکن است در زائرتن احساس خستگی دیده شود درخواست داریم ضرورتی ندارد که به محض رسیدن به مرز  به سمت شهرهای خود حرکت کنند.

وی گفت: زائران می توانند استراحت و اسکان در زمان برگشت داشته باشند، ما به تعداد کافی مجتمع های دولتی و خصوصی، مساجد، تکایا، ورزشگاه ها، مدارس را برای اسکان و استراحت نها مهیا کردیم.

استاندار ایلام گفت: در خصوص خدمات رسانی، ۲۰۰ موکب عمومی برای خدمات رسانی با امکانات فراوانی که در اختیار موکب ها قرار دادیم مهیای پذیرایی از زائران هستند، علاوه بر این ۱۸۰ آشپزخانه در راستای پذیرایی از زائران تدارک دیده شده است.

وی عنوان کرد:  بنابراین از نظر امکانات،  تغذیه موکب ها، آشپزخانه های خانگی و از نظر استراحت گاه ها به اندازه کافی امکانات فراهم و مهیا است، از نظر خدمات پزشکی نیز بیمارستان های صحرایی بسیار مجهزی را در سراسر مسیر برای خدمات رسانی تدارک دید شده به گونه ای که در طول مسیر هر پنج کیلومتر یک گروه امداد و نجات و اورژانس با تمام امکانات در مسیر راه مستقر هستند، درخواست دارم زائرین گرامی با حوصله و آرامش حرکت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.