به گزارش ایرنا و به نقل از  خبرگزاری رسمی کره شمالی، شورای آشتی ملی کره شمالی که به عنوان دفتر رابط بین این کشور و کره جنوبی عمل می کند با صدور اطلاعیه ای تحریم هایی که دولت کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد را به شدت محکوم کرده است.

کره جنوبی روز دوشنبه یک روز پیش از آغاز دیدار دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، از کره جنوبی چند شخص و بانک کره شمالی را تحریم کرد این تحریم ها اولین اقدامات تنبیهی اعلام شده علیه کره شمالی توسط دولت &#۳۹;مون جائه این&#۳۹; رییس جمهور کره جنوبی، هستند.

در بیانیه کره شمالی ، تحریم ها، اقدامات تحریک آمیز غیر قابل تحمل توصیف شده اند و این که دولت کره جنوبی با پیروی از دولت ایالات متحده آمریکا، برای این کشور چاپلوسی می کند.

همچنین در این بیانیه، رییس جمهور کره جنوبی به خاطر همسویی با ترامپ در ملاقات رسمی شان در راستای افزایش فشار بر کره شمالی، مورد انتقاد قرار گرفته است.

با این حال، رسانه های کره جنوبی، تحریم های جدید این کشور علیه پیونگ یانگ را یک اقدام صرفا سمبولیک توصیف کرده اند چرا که نام بانکداران یاد شده کره شمالی از ماه سپتامبر سال میلادی جاری، وارد لیست سیاه ایالات متحده آمریکا شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.