به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار فردا ذوب آهن مقابل سپیدرود رشت ضمن گفتن تسلیت به بازماندگان زلزله غرب کشور اظهار کرد: حضور پررنگ و قدرتمند مردم و کمک‌های آن‌ها نشان داد هنوز ایران عزیز زنده است. در این حادثه نهادهای مختلف کمک زیادی کردند. باید دست تک تک این مردم را بوسید، آن‌ها نشان دادند ایران را دوست دارند و فرقی نمی‌کند کجای ایران باشند. شعارهای زیادی در بحث مقاوم سازی منازل گفته شده؛ اما به جای پیشرفت در بحث پیشگیری عقب‌گرد داشتیم. به هرجهت امیدوارم مسئولان به جای شعار دادن به فکر مردم باشند، مردم از لحاظ اقتصادی و غیره اذیت می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه خوشحالم در شهر مادری‌ام هستم، خاطر نشان کرد: بازی سختی مقابل سپیدرود خواهیم داشت، چرا که این تیم یکی از تیم‌های خوب لیگ است و در زمین خود و مقابل تماشاگرانش بازی می‌کند. در خصوص زمین ورزشگاه سردار جنگل، شنیده‌ام با وجود اینکه چمن مصنوعی است اما شرایط خوبی ندارد. امیدوارم این مشکل برطرف شده باشد.

وی تاکید کرد: البته ما برای برد به اینجا آمده‌ایم و شرایط جدول به نحوی است که ما تاکنون به چیزی که لیاقت آن را داشته‌ایم، نرسیده‌ایم بنابراین با پیروزی در این بازی می‌توانیم شرایط بهتری پیدا کنیم.

قلعه نویی نقش تماشاگران رشتی را در صعود تیم سپیدرود رشت به لیگ برتر پررنگ خواند و افزود: یکی از دلایل بازگشت سپیدرود در کنار زحمات مربیان این تیم تماشاگرانی است که همیشه و در هر شرایطی در کنار تیم خود بودند. اگر قرار باشد به تماشاگران هیچ امکاناتی ندهیم و آن‌ها را هم تنبیه کنیم، خیلی دور از انصاف است. باید فرهنگ سازی شود، باید فحاشی از استادیوم‌های ما دور باشد. یک جوان را با هزار مصیبت به استادیوم می‌آوریم و او مثل یک باروت است و می‌آید تا پیروزی تیمش را نظاره گرباشد و بتواند انرژی خود را خالی کند. خدا را شکر این جوان‌ها به استادیوم می‌آیند اما در اصل جایی که تماشاگر نباشد آدم، آن لذتی که باید ببرد را نمی‌برد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در خصوص جدایی‌اش از تیم ملوان انزلی گفت: نمی‌خواهم در مورد آن مسائل صحبت کنم اما واقعاً دوست دارم دو نساجی و ملوان به لیگ برتر برگردند. خدا را شاهد می‌گیرم آن سه بازی که در ملوان بودم جزو خاطرات خوب زندگی‌ام است. در ادامه دیدم نمی‌توانم خدمات ارائه دهم و زجر می‌کشم. نمی‌توانستم ببینم جوانانی که تمام عشق و علاقه‌شان ملوان است اذیت می‌شوند. یادم هست زمانی که خودمان بازی می‌کردیم ملوان به ورزشگاه آزادی آمد و مقابل ۸۰ هزار نفر ما را شکست داد و قهرمان شد.

وی ادامه داد: مسئولان باید بدانند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. آن‌ها باید بدانند ساختن بیمارستان و استادیوم بیشتر از سایر کشورها در داخل کشور نیاز است. هیچ عبادتی بهتر از این نیست که در کشور ورزشگاه بسازند. اگر حساب کنیم هر جوان به ورزشگاه بیاید و چند ساعت سرگرم شود می‌بینیم که در هر بازی ملوان نزدیک به ۱۶ هزار ساعت به جوانان این شهر سرویس داده‌ایم. چرا این تیم به چنین روزی افتاده است. این بزرگ‌ترین خیانتی است که به ایران می‌شود. از لحاظ اقتصادی و سایر موارد هم مشکلاتی وجود دارد و من در جایگاهی نیستم که در مورد آن‌ها صحبت کنم. جلوی خیلی از مشکلات را می‌شود با همین فوتبال گرفت.

سرمربی ذوب آهن از پاسخ به سئوالات مربوط به تیم استقلال خودداری کرد و گفت: زمان همه چیز را ثابت می‌کند. در مورد استقلال نمی‌خواهم صحبت کنم. فروزان، بیک‌زاده و بوستانی در این مورد صحبت کرده‌اند، به امید خدا با گذشت زمان همه چیز مشخص خواهد شد. در مورد ذوب آهن نیز باید بگویم به این ذوب آهن خیلی امیدوارم. فیلم بازی‌هایمان را دیده‌ام، حدود ۹۶ خلق موقعیت در بازی‌های گذشته‌مان داشته‌ایم، گل‌های بدی هم خوردیم. ضمن اینکه در نیم فصل هم برای حضور در آسیا و هم برای ادامه لیگ باید تیم را تقویت کنیم.

وی در خصوص تساوی‌های اخیر تیمش در ۶ بازی گذشته خارج از خانه، اظهار کرد: در بازی با نفت آبادان، پدیده، سیاه‌جامگان و استقلال حق ما پیروزی بود نه شکست. باید تغییر نگرش در ذوب‌آهن ایجاد شود. پرسپولیس از زمان آمدن برانکو تغییر نگرش داد. منچسترسیتی هم این فصل تغییر نگرش در آن ایجاد شد. این تغییر نگرش را من در تیم‌های دیگر خوب جا انداختم. ما فوتبال خوبی ارائه می‌کنیم. آمار گل‌هایی که زدیم نشان می‌دهد که مخاطبان بازی‌های ما را دوست دارند و از نوع بازی‌مان لذت می‌برند.

قلعه نویی با اشاره به جایگزینی این تیم به‌جای نفت تهران در لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد: بازی کردن در آسیا از بازی با سپیدرود و سیاه‌جامگان آسان‌تر است. الان سپیدرود هم به آسیا برود بهتر از بازی جلوی ذوب‌آهن بازی می‌کند، چون بازیکن در آسیا انگیزه دارد. پورموسوی سال گذشته قبل از بازی‌های آسیایی استقلال خوزستان به من زنگ زد، گفتم "سید اصلاً ترس نداشته باش. در آسیا بازی کردن راحت‌تر است". دیدیم که استقلال خوزستان به راحتی از مرحله اول هم صعود کرد و نتایج خوبی گرفت. ذوب‌آهن تیم خوبی است و تجربه صعود دارد. مطمئن باشید که در لیگ قهرمانان آسیا بهتر از لیگ بازی می‌کنیم، اما باید در نیم‌فصل تقویت شویم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تعطیلی لیگ تأثیر منفی در روند لیگ خواهد داشت یا نه؟ گفت: من مساله را قبول ندارم. ما اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم، باید الگوبرداری کنیم. یک تیم ملی خوب از دل یک لیگ خوب و منظم بیرون می‌آید. وقتی که لیگ تعطیل که می‌شود، من نمی‌دانم چطور با بازیکن برخورد کنم. پس از آن هم که لیگ شروع می‌شود، بازی‌هایمان هر چهار روز یک‌بار برگزار می‌شود. از این رویه تیم‌های شهرستانی بیشتر ضرر می‌کنند.

وی ادامه داد: تیم‌هایی مثل سپیدرود اگر بخواهد به یک شهر دیگر برود، باید سه چهار پرواز انجام بدهد. تیم‌های شهرستانی بیشتر ضرر می‌کنند. اگر لیگ در شرایط خوبی باشد و منظم برگزار شود، ما تیم ملی بهتری هم خواهیم داشت. تیم‌های پایتخت که ضرر نمی‌کنند. این ما هستیم که با سه پرواز به رشت آمدیم و باید با دو پرواز به اصفهان برگردیم. سه چهار روز دیگر بازی کنیم. تیم‌های شهرستانی با این وضعیت آسیب می‌بینند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.