با اینکه اداره کل ورزش و جوانان مالکیت موقت حمیدرضا جهانیان را تمدید نکرده و آن را صحیح نمی‌داند اما همچنان او به کارش ادامه می‌دهد تا زمانی که مجمع نفت تصمیم‌گیری کند. از همان ابتدا هم مشخص بود که آنها با این شرایط نتیجه نمی‌گیرند و سیر نزولی آنها هفته به هفته دنبال شد تا اینکه امروز و پس از ۱۳ بازی به رده پانزدهم جدول رسیده‌اند.

نفت تهران قبل از شروع فصل تمرینات آماده‌سازی‌اش را با علی کریمی آغاز کرد. اما وقتی آن کادر فنی متوجه شد که مطالبات بازیکنان به موقع پرداخت نمی‌شود قبل از آغاز هفته اول مسابقات کنار رفتند و حمید درخشان هدایت تیم را بر عهده گرفت. این مربی نفراتش را انتخاب کرد و خیلی زود هم لیست بازیکنان و خریدهایش کامل شد.

آنها فصل را با پیروزی مقابل سپیدرود آغاز کردند. در حالی که آن روزها همه چیز خوب به نظر می‌رسید اما نمی‌دانستند که این آخرین پیروزی‌شان تا ۵ هفته اول است. درخشان در هفته دوم به اهواز رفت و یک امتیاز هم از فولاد گرفت که این نتیجه هم قابل قبول بود. در هفته سوم آنها ۳ بر صفر به پرسپولیس باختند و در هفته چهارم ۲ بر یک مغلوب تراکتورسازی شدند و در هفته پنجم یک امتیاز از سیاه‌جامگان در مشهد گرفتند. در این روزها مشکلات مالی بازیکنان را آزار می‌داد.

اما تغییر مالکیت باشگاه نفت با برکناری حمید درخشان همراه شد. او آن روزها از شکایت برای دریافت مطالباتش صحبت می‌کرد که حقش هم بود چون باشگاه بر اساس تعهداتش باید حق و حقوق او و بازیکنان را پرداخت می‌کرد. مالک موقت جدید (جهانیان) دوباره سراغ علی کریمی رفت و با وعده پرداخت مطالبات بازیکنان جادوگر را مجاب به بازگشت کرد.

کریمی و همکارانش در تعطیلی ۲۱ روزه لیگ فرصت آماده‌سازی تیم‌شان را داشتند. اولین حضور کادر جدید در بازی با گسترش فولاد بود که بدون گل به پایان رسید. در دومین بازی آنها ۳ بر یک به پیکان باختند و در بازی سوم سپاهان را در تهران با یک گل شکست دادند.

در همه این روزها کریمی از انجام نشدن وعده‌های مالک باشگاه ناراحت و مصاحبه‌هایی را هم انجام داده بود و در حالی که تیم اولین جلسه تمرینش را در فردای بازی با سپاهان در مجموعه تهرانسر برگزار می‌کرد، جهانیان به خاطر پیامکی که از کریمی داشت او را برکنار کرد و خیلی زود سراغ درخشان رفت. اینکه درخشان با چه شرایطی دوباره حاضر به پذیرش مسوولیت فنی تیم شد را خودشان می‌دانند اما این مساله را می‌دانست که تا پایان نیم فصل نمی‌تواند بازیکنی جذب کند چرا که خودش در ابتدای فصل لیست را تکمیل کرده بود.

درخشان با علم به اینکه شرایط مالی تیم خوب نیست دوباره روی نیمکت نشست با این تفاوت که هر روز خبری مبنی بر شکایت شاکیان، حذف از آسیا، برکناری مالک و... شنیده می‌شد. درخشان در اولین تصمیم بازیکنان کنار گذاشته شده توسط کریمی مثل بیک‌زاده، آقازمانی، آل‌نعمه و آقایی را به تیم برگرداند اما خیالش راحت بود تا زمانی که مالک موقت باشگاه تغییر نکند جایگاهش دست نخواهد خورد.

درخشان در بازگشت مجدد به آبادان رفت و با یک گل به صنعت نفت باخت. در هفته دهم استقلال خوزستان را در تهران شکست داد. در این میان و در بازی جام حذفی با دو گل مغلوب پرسپولیس شد. همین نتیجه را هم در هفته یازدهم مقابل استقلال متحمل شد.

در هفته دوازدهم و در بازی فوق‌العاده حساس برای دو مربی با یک گل از سایپا شکست خورد و برای بازی با پدیده راهی مشهد شد. شاگردان درخشان در ورزشگاه ثامن باخت سنگین ۳ بر یک را پذیرفتند. در واقع این مربی در ۱۰ مسابقه‌ای که روی نیمکت این تیم نشست شش باخت، دو پیروزی و دو تساوی را به دست آورد. تیم نفت تهران در پنج بازی آخرش فقط دو گل زده که نشان از عملکرد ضعیف و افت خط حمله آنها دارد. در عوض هفت مرتبه هم دروازه‌شان باز شده است. به هر حال تا پایان نیم فصل دو بازی دیگر را پیش‌رو دارند. ابتدا با پارس جنوبی جم در تهران و پس از آن با ذوب‌آهن، تیمی که به جای آنها راهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد. باید دید تا آن موقع چه اتفاقاتی در این باشگاه می‌افتد. تیم نفت تهران در حال حاضر با قبول هفت شکست بیشترین باخت را به خود اختصاص داده است.

درخشان حالا از خرید بازیکن خارجی صحبت می‌کند اما تیمی که هنوز مطالبات بازیکنانش را نداده و طلبکاران بسیاری دارد تا چه اندازه می‌تواند در خرید بازیکن خارجی موفق عمل کند. بدون تردید اگر قبل از اینکه چنین اتفاقی بیفتد باشگاه پول بازیکنانش را ندهد با مشکل مواجه خواهد شد. ضمن اینکه بعید نیست چند بازیکن کلیدی و مطرح نفت هم به دلیل همین مسائل مالی و از دست رفتن لیگ قهرمانان آسیا جدا شوند که در آن صورت مشکلات کادر فنی بیشتر هم خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.