سهراب پاژنامه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در پی وقوع زمین لرزه شب گذشته در ساوه، شکاف‌های عمیقی در ساختمان اداره منابع طبیعی شهرستان ساوه ایجاد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه به این‌که این ساختمان در دهه ۵۰ به عنوان اتاقک نگهبانی پارک مجاور اداره احداث شده است و همه ساله بدون رعایت مسائل فنی مهندسی و شناژبندی به مساحت بنا اضافه شده لذا فاقد هرگونه استحکام بنا بوده و غیرمقاوم است.

پاژنامه بیان کرد: ترک‌های موجود در ساختمان اداری این اداره بسیار جزئی بود اما بر اثر زمین لرزه شب گذشته این ترک‌ها به صورت شکاف عمیق درآمده است.

وی بیان کرد: مدیرکل منابع طبیعی استان در پی بروز آسیب به ساختمان اداری دستور انتقال کارمندان به مهمانسرا را داد اما به دلیل محدودیت در فضای فیزیکی مهمانسرا، امکان استقرار در آن و انجام امور اداری نیست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوه عنوان کرد: با این حال اما کارمندان این اداره در همان اتاق کاری خود حاضر شده و مشغول کار هستند، اما نگرانی در خصوص ریزش احتمالی و بروز خسارت جانی و مالی وجود دارد.

وی تخلیه کامل این ساختمان برای جلوگیری از خطرات احتمالی را خواستار شد و افزود: تقاضای ما این است که مکان دیگری در شهرستان برای استقرار اداره منابع طبیعی در اختیار این اداره قرار بگیرد تا در فرصت مقتضی نسبت به تخریب فضای فیزیکی و مقاوم سازی ساختمان فعلی اقدام شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.