القدس العربی گزارش داد، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در دیدار با غسان سلامه، نماینده سازمان ملل در امور لیبی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نسبت به تلاش‌های گروه تروریستی داعش برای فرار از سوریه و عراق به لیبی و منطقه ساحل آفریقا هشدار داد.

کنفرانس مونیخ از روز پنجشنبه آغاز و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

طبق بیانیه وزارت خارجه مصر، شکری بار دیگر بر نگرانی مصر نسبت به گسترش خطر تروریستی به ویژه با تلاش‌های داعش برای فرار از سوریه و عراق به لیبی و منطقه ساحل تاکید کرد و این مساله را تهدیدی برای امنیت و ثبات سراسر منطقه دانست.

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات لیبی و تلاش‌ها برای حل بحران این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

نماینده سازمان ملل در لیبی هم در این نشست نتایج رایزنی‌های خود با طرف‌های درگیر در لیبی را ارائه کرد؛ از جمله این نتایج تلاش‌های لیبی برای اصلاح توافق‌نامه صخیرات، ثبت نام رای دهندگان به عنوان اقدامات مقدماتی انتخابات سراسری آتی است.

وی همچنین اقداماتی که در مرحله بعدی برای آرام کردن اوضاع لیبی و فراهم کردن بستر سیاسی برگزاری انتخابات اجرایی خواهد کرد را نیز مطرح کرد.

شکری در این دیدار بر ضرورت تکمیل تلاش‌های موجود برای نزدیک‌سازی دیدگاه‌های طرف‌های مختلف برای دستیابی به دیدگاه ملی درباره آینده لیبی تاکید کرد.

احتمال می‌رود براساس نقشه راه سازمان ملل انتخابات سراسری لیبی تا پایان ۲۰۱۸ برگزار شود.

شکری همچنین در حاشیه کنفرانس مونیخ با بانوس کامینوس، وزیر دفاع یونان دیدار و بر افزایش سطح همکاری میان دو کشور تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار تصریح کردند که در سال ۲۰۱۸ تحولات جدیدی روی داده و در زمینه نظامی و امنیتی همکاری دو کشور گسترش یابد.

همچنین در این دیدار همزمان با افزایش عملیات انتقال نیروهای تروریستی از عراق و سوریه به منطقه دریای مدیترانه و شمال آفریقا طرح‌های مبارزه با تروریسم بررسی شد.

وزیر دفاع یونان هم تهدیدات روزافزون در شرق دریای مدیترانه را مطرح و دو طرف راه‌های برخورد با این تهدیدها را در همه سطوح بررسی کردند.

در این دیدار تحولات سوریه و لیبی، وضعیت لبنان، پیامدهای منطقه‌ای بحران‌های فعلی و مساله فلسطین نیز مطرح شد.

همچنین از جمله دیدارهای شکری در حاشیه این کنفرانس دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بود و در این دیدار مساله فلسطین، راه‌های تامین کسر بودجه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، راه‌های هماهنگی میان مصر و سازمان ملل درباره آخرین تحولات مسائل منطقه‌ای به ویژه سوریه و لیبی، وضعیت لبنان و مبارزه با تروریسم مورد بررسی قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.