رویترز نوشت؛ تعداد زیادی از ناظران منتظر هستند ببینند حزب پوئیا تای در این انتخابات که طبق وعده دولت نظامی فعلی تایلند قرار است در ماه نوامبر برگزار شود چه عملکردی خواهد داشت. البته گفته شده که این انتخابات می‌تواند به تعویق انداخته شود.

تاکسین شیناواترا که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ نخست وزیر تایلند بود و در سال ۲۰۰۶ در یک کودتای نظامی سرنگون شد درحال حاضر در دوبی در تبعید به سر می‌برد اما همچنان تاثیر زیادی بر عرصه سیاست در تایلند دارد و مناطق مهمی در شمال و شمال شرق تایلند جزو پایگاه‌های حمایتی او هستند.

خواهر او به نام  یینگلاک شیناواترا در سال ۲۰۱۱ به عنوان نخست وزیر تایلند انتخاب شد و در سال ۲۰۱۴ با  کودتا سرنگون شده و گفته می‌شود که در انگلیس به سر می‌برد.

یکی از اعضای حزب پوئیا تای اعلام کرد روز شنبه ده قانون گذار این حزب به هنک گنگ رفته‌اند و بعد از دیدارشان با تاکسین روز دوشنبه به تایلند باز گشتند.

این عضور به رویترز گفت:‌ تاکسین از قانون گذاران خواست متحد باشند و اتحادشان را درهم نشکنند. او از این قانون گذاران خواست با مردم حوزه‌های انتخابیه خود دیدار کنند چون انتخابات به سرعت در حال نزدیک شدن  است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.