ابوالفضل اصلانی امروز (پنج شنبه) در مراسم افتتاح ساختمان جدید معاونت غذا و دارو و آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو که با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد، اظهار کرد: سال ۶۸ تنها یک شرکت دارو سازی در اصفهان فعال بود و این در حالی است که اکنون این تعداد به ۱۲ مورد رسیده است.

وی افزود: ارزش تولیدات شرکت های داروسازی استان بالغ بر ۹۷۰ میلیارد تومان است و اگر سهم ریالی این شرکتها را در نظر بگیریم ۱۰ درصد کل ارزش تولیدات دارویی کشور از آن استان اصفهان است.

معاون غذا و دارو با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۰ شرکت دارویی در کشور فعال است، اضافه کرد: از این تعداد ۱۲۰ شرکت داروسازی گیاهی و ۱۳۰ شرکت داروسازی صنعتی است.

اصلانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۸۸۰ کارخانه و کارگاه تولید موادغذایی در استان فعال هستند. در حال حاضر در استان اصفهان ۴۳ کارخانه و کارگاه تولید لوازم آرایشی فعال هستند و ۷۰ درصد از وسایل پزشکی همانند باند و چسب زخم ... در اصفهان تولید می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳ کارخانه و کارگاه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در استان اصفهان فعال است، گفت: توسعه این شرکت‌ها امری ضروری است زیرا می‌توان به راحتی با تولید محصولات با کیفیت در بخش صادرات به ویژه به کشورهای همسایه گام نهاد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.