سخنگوی اتحادیه اروپا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "اللؤلؤة" تاکید کرد که این اتحادیه به رویکرد خود در بیان نگرانی و تلاش برای تقویت و حفاظت از حقوق بشر در بحرین از طریق گفت وگوی مستقیم با مسئولان بحرینی متعهد است.

اتحادیه اروپا تاکنون در گزارش های خود از اوضاع حقوق بشر در بحرین انتقاد کرده است.

شبکه تلویزیونی اللؤلؤة به نقل از این سخنگو بدون ذکر نام افزود: اتحادیه اروپا به پیگیری وضعیت حقوق بشر در بحرین از نزدیک ادامه خواهد داد و این امر از اولویت در شورای اروپایی برخوردار است.

این سخنگو درباره یک سری مسائل مهم در بحرین که جرگه موارد نقض حقوق بشر قرار می گیرد و از جمله محاصره خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و بازداشت خانگی وی و نیز محاکمه غیرنظامیان در دادگاههای نظامی و صدور حکم اعدام برای آنها گفت: سفر عبدالله بن احمد آل خلیفه قائم مقام وزارت خارجه بحرین به بروکسل در این زمینه مفید بود زیرا اتحادیه اروپا از آن به عنوان فرصتی برای ابلاغ نگرانی درخصوص وضعیت حقوق بشر در بحرین بویژه در ارتباط با آزادی اندیشه و بیان از جمله در شبکه اینترنت، استفاده کرد.

این سخنگو افزود: دیدار دوره ای مسئولان اتحادیه اروپا با مسئولان بحرینی برای تبادل نظر درباره مسائل حقوق بشر و افق های تقویت همکاری بین این اتحادیه و بحرین در این زمینه بود.

وی افزود: با وجود انتقال نگرانی های حقوق بشری از طریق این گفت وگوهای مستقیم، هیئت اتحادیه اروپا در ریاض نیز به تماس های منظم خود با مسئولان بحرینی درباره این پرونده ادامه می دهد.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات روبرو شده است.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا با پرونده سازی به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.