محمد حسین مقیمی بعد از ظهر یکشنبه در جمع نخبگان شهرستان شمیرانات طی سخنانی با بیان این که شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که بالاترین مرجع تصمیم گیری در ساختار اداری کشور در این استان است، صبح امروز در شهرستان شمیرانات تشکیل جلسه داد، گفت: در این شورا از نظرات فرماندار و روسای ادارات بهره گیری شد و کمبودها را شنیدیم و تصمیماتی گرفته شد، که در ۴ سال آینده راه را برای ما در این استان باز کند و چشم انداز نیز مشخص شود.

وی افزود: کار بعد از تصمیم گیری شروع می شود و باید از امروز باید تصمیمات مان را اجرایی کنیم و به نتیجه برسانیم، تا در برابر خرد جمعی پاسخگو باشیم.

همه باید در جهت جبران کمبودهای استان تهران تلاش کنیم

استاندار تهران از برگزاری ۴ کارگروه آمایش سرزمینی و پتانسیل های شمیرانات، عمرانی،زیربنایی و محیط زیست برای بررسی همه مسائل این شهرستان خبر داد و گفت: در این شهرستان هم باید فعالیت کرد و ایجاد شغل نمود و هم به محیط زیست آسیب نرساند، اگر به محیط زیست لطمه وارد شود، باید در طرح های جبرانی به رفع آن بپردازیم.

مقیمی مباحث فرهنگی، آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد و آسیب های اجتماعی و بهداشت و درمان را از مواردی دانست که در جلسات بعد از ظهر شمیرانات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و افزود: استان تهران در ذهن همه به عنوان یک استان برخوردار مطرح است، اما به دلایل مختلف ما در برخی از شهرستان های استان با کمبودهای عمده مواجه و از شاخص های ملی عقب هستیم، یکی از دلایل این امر نیز توجه بیشتر به مناطق کم تر توسعه یافته کشور است.

وی با بیان این که همه باید در جهت جبران کمبودهای استان تهران تلاش کنیم، گفت: درآمدهای دولت به گونه ای نیست، که بتواند همه نیازهای ما در شهرستان های استان تهران را برطرف کند و باید در این بین به نقش سازمان های مردم نهاد توجه کنیم، باید بتوانیم، این سازمان ها را از نظر کمی و کیفی توسعه دهیم و از ظرفیت های مردمی بهره گیری کنیم.

نگرانی از آسیب های اجتماعی بیش از حد تصور است

نماینده عالی دولت در استان تهران بر بسیج همه امکانات این استان برای مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: نگرانی از آسیب های اجتماعی بسیار بیشتر از این حدی است، که ما می دانیم و باید در مقابله با این آسیب ها از کمک نخبگان بهره مند شویم، تغییر نگاه یک جامعه ساده نیست، باید تحمل و صبر را بالا برده و حوصله داشته باشیم.

مقیمی افزود: باید یکدیگر را بیشتر قبول داشته باشیم، زمان ما برای خدمت محدود است، اگر همه لحظات را برای کار و خدمت به مردم به کار بگیریم، باز هم کم است، باید از فرصت کمی که داریم بهره بگیریم.

وی خطاب به جوانان گفت: زمان را از دست ندهید، از این زمان کوتاه بایستی درست استفاده کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.