ادموند اختر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نتایج اخیر تیم فوتبال استقلال گفت: تیم استقلال با شفر روند رو به رشد و بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارد. متاسفانه استقلال در ابتدای فصل امتیازات زیادی از دست داد و اگر این امتیازات را به دست می‌آورد حتی قهرمان شود. استقلال بازیکنان بسیار خوبی داشت و فقط لازم بود یکی بیاید و این بازیکنان را با هم هماهنگ کند. اصلی‌ترین عامل موفقیت استقلال مدیرانی هستند که پشت کادرفنی بوده‌اند و از طرفی در این دو سال پرداختی استقلال خیلی خوب بوده است و این مساله باعث شده تا انگیزه بازیکنان بالاتر هم برود.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به فینال جام حذفی و برخورد ذوب آهن و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا چیست، عنوان کرد: خیلی بعید است که استقلال مقابل خونه به خونه مشکل پیدا کند. هرچند فوتبال قابل پیش بینی نیست و اتفاقات در آن حرف اول را می‌زند ولی من فکر می‌کنم استقلال می‌تواند به راحتی قهرمان حذفی شود. درباره بازی با ذوب آهن هم باید بگویم که این بازی قابل پیش بینی نیست و هر دو تیم بسیار شرایط خوبی دارند و کسی نمی‌تواند بگوید برنده خواهد بود.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به سوالی درباره تمدید قرارداد شفر بیان کرد: بگذارید راحت بگویم، شفر جایی دیگر نمی‌رود. مربی و بازیکن وقتی خوب کار کنند، جایی نمی‌روند. شفر هم از جایش تکان نمی‌خورد. او اگر می‌خواست خودش می‌رفت و اصلا منتظر مذاکره استقلالی‌ها نمی‌شد. شفر قطعا در استقلال می‌ماند. یک مربی هم همیشه به دنبال بیشتر کردن دستمزدش هست. امسال تمام شد ولی او باید سال بعد قهرمان شود و به جز قهرمانی هر نتیجه بگیرد ضعیف قلمداد می‌شود.

او درباره پرونده هرائر مگویان و استقلال گفت: هرائر مگویان بازیکن بسیار متین و کم حاشیه‌ای بود. فکر نمی‌کردیم با این خصوصیات اخلاقیش چنین کاری با او بکنند. نمی‌دانم نسبت به کادرفنی قبلی استقلال چه کلمه‌ای به کار ببرم. شخصا به منصوریان پیشنهاد دادم که بگذارد مگویان را به ذوب‌آهن و یا تیم‌های دیگری که خواهانش هستند ببرم و به او گفتم که بگذار قرارداد را فسخ کنیم ولی در آستانه شروع لیگ گفتند او را نمی‌خواهیم. مگویان الان کاپیتان تیمش در ارمنستان است و تیمش در آستانه قهرمانی قرار دارد.

اختر در پایان اضافه کرد: این که مگویان به دنبال حق و حقوقش باشد یک امر طبیعی است. اگر هم شکایتی کرده باشد از طرف وکلای خارجیش خواهد بود. امیدوارم استقلال به تهداتش عمل کند تا وقتی که کار از دست من خارج نشده است. من همیشه طرف استقلال راگرفته‌ام و حتی بارها مگویان به من گفت که تو طرف من هستی یا استقلال؟ همین الان هم مگویان از تیم‌های ایرانی پیشنهادات خوبی دارد و باید ببینیم برای فصل بعد چه کاری باید انجام دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.