خبرگزاری فرانسه گزارش داد، حزب دموکراتیک ایتالیا تصمیم خود را برای تشکیل دولت با حزب جنبش پنج ستاره به تعویق انداخته است. این در حالی است که دو ماه از برگزاری انتخابات ایتالیا می‌گذرد و هنوز دولت در این کشور تشکیل نشده است.

ماتئو رنتزی، از حزب دموکراتیک در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا لوئیجی دی مایو، رهبر جنبش پنج ستاره می‌تواند پست نخست وزیری را برعهده بگیرد با طعنه گفت: دی مایو یکی از افرادی است که به این مساله فکر می‌کند.

وی ادامه داد: باید کسانی به او ۱۹ درصد رای بدهند تا بتواند به این سمت دست یابد. اما درخواست آرا از کسانیکه شما آنها را متهم می‌کنید که باعث تمام مشکلات ایتالیا هستند، کاری پوچ و واهی است.

حزب ضد مهاجرتی "پنج ستاره" در انتخابات چهارم مارس سال جاری میلادی بزرگترین حزب مستقل بود درحالیکه ائتلاف محافظه کار از گروه‌های کوچکتر به رهبری حزب راست افراطی "لیگ"‌ اکثریت کرسی‌ها را به دست آورد. هر دو طرف نتوانستند اکثریت قاطع را به دست بیاورند.

جنبش پنج ستاره گفته است که تمایل دارد تا با حزب لیگ ائتلاف تشکیل دهد اما تمایلی برای متحد شدن با دیگر هم‌حزبی لیگ به نام "فورزا ایتالیا"‌به رهبری سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر اسبق ایتالیا را ندارد.

حزب لیگ از کنار گذاشتن فورزا ایتالیا امتناع می‌کند و حزب چپ میانه دموکراتیک نیز تاکید دارد که در جایگاه اپوزیسیون بماند.

اما تاکنون مذاکرات این دو طیف با ناکامی مواجه شده است.

در حال حاضر هر گروه مکررا بر حق خودش برای تشکیل دولت تاکید می‌کند.

اکنون برای خروج ایتالیا از بن بست سیاسی باید منتظر اعلام نظر نهایی حزب دموکراتیک در تاریخ سوم ماه مه سال ۲۰۱۸ میلادی درخصوص ائتلاف با حزب جنبش پنج ستاره ماند و دید آیا این حزب گرایش به مذاکره با حزب جنبش پنج ستاره را دارد یا اینکه برخی از هواداران ماتئو رنتزی، با این موضوع مخالفت خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.