علی اکبر صالحی روز جمعه در جمع نمازگزاران کیش در مصلای این جزیره افزود: در این دنیای پر از هیاهو که انسان را به پوچ گرایی دعوت می‌کند، ندایی در این مملکت سرزده که انسان را به معرفت شناسی دعوت کرده و انسان را به فلسفه زندگی رهنمون می‌ سازد.

وی گفت: ۱۴۰۰ سال از ظهور اسلام گذشت و چهل سال پیش دوباره اسلامی که زنگار و غبار گرفته بود به همت شما ملت و پیشینیان شما و رهبری امام راحل احیا شد.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی و انقلاب ما پیش‌ قراول ندای معرفت و خداشناسی شد که بشر بیهوده آفریده نشده است.

صالحی ابراز کرد: اگر همان سیستم قبل از انقلاب ادامه پیدا می کرد معلوم نبود به کجا می رسیدیم و به ناکجا آبادی می رسیدیم که هیچ کسی خواهان آن نبود.

وی گفت: بررسی اسناد گذشته نشان می‌دهد در پیش از انقلاب چقدر ما تهی و به دور از معرفت و معنویت انسانی بودیم.

وی اظهار کرد: با این وجود خداوند به برکت مقاومت، همت، خدا دوستی، خدا پرستی و معرفت ملت ایران، ما را از گردنه های پیش رو عبور خواهد داد.

صالحی تصریح کرد: این وعده الهی حق است که اندوهگین نباشید چرا که پیروزی از آن شماست به شرطی که چنگ در ریسمان الهی، تقوا و ایمان داشته باشیم.

معاون رییس جمهوری خاطر نشان کرد: ایران، جمهوری صیانت شده به اعتبار خون شهیدان و نفس های متدینین است و از گزند های بزرگ در امان خواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور خاطر نشان کرد: برای به دست آوردن حیات طیبه باید تلاش و کوشش کنیم و به لطف الهی و وفاق ملی، اتحاد، همدلی و همزبانی حول محور اسلام دست یافتنی است.

وی گفت: با گذشت ۴۰ سال و با وجود برخی مسائل اقتصادی که کسی کتمان نمی کند، این دوران نیز با سربلندی ملت ایران اسلامی گذر خواهد کرد.

معاون رییس جمهوری اظهار کرد: اگر چه مشکلاتی در کشور وجود دارد و مشکلات اقتصادی و فرهنگی داریم اما این مشکلات آن گونه نیست که قابل رفع نباشد.

صالحی افزود: قریب به ۴۰ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی با همه فراز و نشیب فراوان هم چون جنگ تحمیلی تا تحریم‌ های فلج‌کننده می گذرد ولی هیچ کدام آن ها نتوانست کمر این ملت را خم کند.

رییس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: این ملت استقامت کرد تا کلمه حق و الله اکبر را تثبیت کند.

وی با تقدیر از تلاش مسوولان کیش در این جزیره گفت: کیش با اینکه شهر و محل کوچکی است اما حضور جماعت مومن در نماز جمعه جای تبریک دارد و اینکه مردم این دیار اهل دین و دیانت هستند و برای عبادت خالق خود کم نمی گذارند جای بسی خرسندی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.