خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه در صفحه توییتر خود مدعی شد: لبنان ارتباطی با تمدن، ادبیات و ملی کرایی عربی ندارد بلکه امروز لبنان فقط مقاومت است و حمله و حرف پوچ.

این اظهارات وزیر خارجه عصبانی بحرین با واکنش شهروندان لبنانی روبرو شد.

&#۳۹;علی مسلم&#۳۹; یک شهروند لبنانی در واکنش به وزیر خارجه رژیم آل خلیفه نوشت: &#۳۹;کسی که قانون کشورش شهروندان را به خاطر اختلاف نظر با حکومت، از مشارکت در انتخابات منع می کند، حق انتقاد از مردمسالاری دیگران ندارد.

&#۳۹;قاسم الشامی&#۳۹; دیگر شهروند لبنانی گفت: زشت است که از انتخابات سخن بگویی و توسط مزدوران خارجی با ملتتان بجنگید... مقاومت در لبنان محبوبیت گسترده ای دارد ولی تو و پادشاهت در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی ذلت می پذیرید تا آن ها را راضی کنید.... ما در لبنان، رژیم غاصب صهیونیستی را ذلیل و از اجرای خواست آمریکا جلوگیری کریدم.

یک شهروند دیگر لبنان نوشت: مقاومت لبنان افتخار ماست زیرا مقاومت، جنوب لبنان را از اشغال صهیونیست ها آزاد کرد و نه اتحادیه عرب.

وی افزود: سخن پوچ، بی احترامی به اکثریت ملت لبنان است که خواهان مقاومت دربرابر دشمن صهیونیستی است.

دیگر شهروند لبنانی نوشت: شما و اسرائیل به خاطر مشترک بودن شادی و حزنتان در قبال ایران و شرکت دوچرخه سوارانتان در مسابقات رژیم صهونیستی هم کیشید.

وی اضافه کرد: شما در نگاه ملت های عربی، نماد مزدوری، خیانت و جیره خواری و برخلاف ایران، بنده صهیونیست ها و آمریکا هستید.

این شهروند لبنانی افزود: همه اقشار و گروه های ملت عربی و اصیل لبنان نظر خود را گفتند و محور مقاومت بر محور دیگر که محور آل سعود بود پیروز شد.

انتخابات پارلمان لبنان روز یکشنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سه میلیون و ۷۶۴ هزار و ۴۸۳ لبنانی واجد شرایط برای شرکت در انتخابات پارلمانی اخیرا این کشور بودند. در این انتخابات ۵۸۳ نامزد در قالب ۷۷ لیست برای تصاحب ۱۲۸ کرسی حضور داشتند.

این انتخابات در شرایطی برگزار شد که نمایندگان فعلی پارلمان در سال ۲۰۰۹ یعنی ۹ سال قبل به پارلمان راه یافته بودند و در واقع انتخابات کنونی با ۵ سال تاخیر برگزار شد.

نتایج اولیه و غیررسمی انتخابات حکایت از این دارد که حزب الله و متحدانش توانسته اند کرسی های زیادی را کسب کنند.

گفته می شود آنها توانسته اند بیش از نیمی از کرسی های پارلمان را از آن خود کنند.

لبنان دارای نظامی پارلمانی است و ترکیب این نهاد آرایش دولت آینده را نیز تعیین خواهد کرد.

بر اساس قانون انتخابات لبنان که بر اساس الگوی نسبیت تدوین شده، مردم به لیست های انتخاباتی رای دادند و هر لیست بر اساس میزان آرای بدست آمده در پارلمان کرسی خواهد داشت.

کرسی های پارلمان بین طوائف مختلف لبنان در همه حوزه ها تقسیم بندی شده است. به صورت کلی هم نیمی از کرسی های پارلمان به مسیحیان و نیمی دیگر به مسلمانان تعلق می گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.