لو کانگ در مصاحبه مطبوعاتی در پکن از دو طرف خاورمیانه خواست که برای حل اختلافات خود به دنبال روش های مسالمت آمیز و گفت و گو باشند.

او تاکید کرد که چین بشدت مخالف استفاده از روش های خشونت آمیز علیه غیرنظامیان است و از فلسطین و اسراییل بخصوص &#۳۹;تل آویو&#۳۹; می خواهد از خود خویشتنداری نشان دهد.

وی گفت که رمز جلوگیری از تشدید تنش ها و خشونت ها خویشتنداری است و بویژه اسراییل باید روند استفاده از خشونت را متوقف کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین از تلفات بالای فلسطینیان به دلیل حملات خشونت آمیز سربازان رژیم صهیونیستی در نوار غزه بشدت ابراز نگرانی کرد.

او گفت که مساله خاورمیانه باید با گفت و گو حل و فصل شود و در مورد قدس اشغالی نیز با همین روش باید تصمیم گیری شود و طرفین لازم است مذاکرات را از سرگیرند.

ده ها هزار شهروند فلسطینی روز دوشنبه در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی و هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین در مرزهای شرقی نوار غزه تظاهرات کردند.

رژیم صهیونیستی در یورش به معترضان ۵۸ نفر را به شهادت رساند و دو هزار و ۷۷۱ نفر را نیز مجروح کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در آذرماه سال گذشته اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد و سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل می کند.

این اقدام وی در مغایرت با قوانین بین المللی است و با مخالفت جامعه جهانی روبرو شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.