«آنگلا مرکل» امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «لی که چیانگ» نخست وزیر چین در پکن افزود: اگرچه ممکن است تحریم‌ها علیه ایران منجر به خروج برخی شرکت‌های اروپایی از ایران شوند اما آلمان به برجام پایبند خواهد ماند.

صدراعظم آلمان در ادامه تاکید کرد: اگرچه توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران با توافق ایده‌آل فاصله دارد، اما گزینه‌های دیگر نیز گزینه‌های پایداری نخواهند بود.

&#۳۹;آنگلا مرکل&#۳۹; صدر اعظم آلمان و &#۳۹;لی که چیانگ&#۳۹; نخست وزیر چین همچنین در این نشست خبری بر توسعه روابط دو جانبه تاکید کردند.

&#۳۹;آنگلا مرکل&#۳۹; صدراعظم آلمان که برای دیداری دو روزه به چین سفر کرده است در بخش دیگری از سخنانش در نشست خبری با نخست وزیر چین گفت: برلین از سرمایه گذاری چین در آلمان حمایت می کند.او همچنین از سیاست های اخیر چین مبنی بر حمایت از سرمایه گذاری های خارجی استقبال کرد و گفت: دو کشور می توانند در زمینه خودرو سازی سرمایه گذاری مشترک انجام دهند.

نخست وزیر چین هم در این نشست گفت: پکن از حضور شرکت های آلمانی در چین استقبال و از سرمایه گذاری های آنها محافظت می کند.او با اشاره به اینکه پکن همیشه از اروپای متحد و مرفه حمایت کرده است گفت: چین و آلمان هر دو تجارت آزاد جهانی را تقویت کرده اند.

نخست وزیر چین اظهار کرد پتانسیل زیادی برای همکاری بین چین و آلمان وجود دارد.این یازدهمین سفر مرکل به چین از سال ٢٠٠٥ میلادی تاکنون بشمار می رود.دونالد ترامپ روز ۱۸ اردیبهشت ماه خروج کشورش را از توافق هسته ای ۱+۵ با ایران اعلام کرد.

این اقدام با انتقادهای گسترده ای روبرو شد و دیگر کشورهای این توافق از جمله چین، آلمان، فرانسه و انگلیس اعلام کردند که به این توافق پایبند می مانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.