«جرج سوروس» سرمایه گذار میلیاردر مجاری - آمریکایی در مورد وقوع بحران جدید مالی در سراسر جهان به دلیل بی ثباتی در اتحادیه اروپا و تنش های تجاری با آمریکا، هشدار داد.

 

به نوشته سه شنبه نشریه هیل، سوروس در پاریس گفت: ممکن است در آینده با بحران مالی بزرگ دیگری رو به رو شویم.

وی یادآور شد که ازبین رفتن شراکت تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا و تنش سیاسی حاصل از خروج واشنگتن از برجام به رغم هشدارهای متحدان اروپایی آمریکا، زمینه را برای تاثیر منفی بر اقتصاد اروپا فراهم می کند. 

سوروس همچنین در مورد دولت های راستگرایی که به تازگی در اروپا به قدرت رسیده اند، هشدار داد و گفت که اروپا در معرض خطر موجودیتی قرار دارد.

وی طرح «مارشال» را که از حمایت اتحادیه اروپا برخوردار است، برای آفریقا پیشنهاد داد و تغییراتی را برای این اتحادیه به عنوان راهکاری به منظور کاستن از میزان مشکلات موجود در این قاره مطرح کرد. 

طرح مارشال، عنوان پروژه سیاست خارجی آمریکا پس از جنگ جهانی دوم است که به بسیاری از کشورهای اروپای غربی کمک کرد تا اقتصاد خود را پس از جنگ بازسازی کنند.

سوروس با دیگر مقام های ارشد اقتصادی در اروپا همصدا شد و در مورد وقوع جنگ جهانی تجاری در نتیجه تصمیم ترامپ برای اجرای سیاست های تجاری اش در زمینه حمایت از محصولات داخلی و بدهی های بالای حاکمیتی ابراز نگرانی کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه هجدهم اردیبهشت در اقدامی یکجانبه و به رغم مخالفت های جهانی، خروج کشورش از برجام را اعلام کرد.

اتحادیه اروپا، روسیه، چین، انگلیس، آلمان و فرانسه اعلام کرده اند که برغم خروج آمریکا از توافق هسته ای، به این توافق پایبند بوده و از شرکت های خود که با ایران مبادله تجاری دارند، حمایت می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.