دونالد ترامپ پس از دیدار با کیم یونگ چول در جمع خبرنگاران حاضر شد و افزود: با فرصت، همه کارها را انجام خواهیم داد و کره شمالی به انهدام تاسیسات هسته ای متعهد است.

رئیس جمهوری آمریکا با ابراز خرسندی از تحریم های اعمال شده علیه کره شمالی اظهار کرد: مسلما تحریم ها ادامه دارد و در آینده قدرت تحریم را وقتی که درباره ایران انجام شود، خواهید دید.

ترامپ با ابراز امیدواری از برچیده شدن تحریم ها علیه کره شمالی که خود باعث ایجاد آن بوده است، در پاسخ به این سوال که آیا درباره مسایل حقوق بشری هم صحبت شده است یا خیر، گفت: درباره حقوق بشر صحبت نکردیم، آنها درباره تحریم ها از ما سوال کردند، فعلا تحریم ها به جای خود هستند، دیگر نمی خواهم از واژه فشار حداکثری استفاده کنم و ممکن است در آینده به خاطر میلیون ها نفر، تحریم ها را لغو کنیم.

این اعتراف ترامپ که تحریم ها آثار سوئی بر مردم دارد در حالی مطرح می شود که او خواستار اعمال تحریم های گسترده علیه ایران است و در عین حال مدعی می شود که مردم ایران را دوست دارد.

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: رابطه فعلی ما با کره شمالی نسبت به گذشته بهتر شده است. در دولت سابق هیچ رابطه ای نداشتیم و نباید کار به من می کشید، در گذشته دور نه تنها اوباما و حتی قبل از او باید این مساله را حل می کردند.

ترامپ ادامه داد: ما با کره شمالی فاصله زیادی داریم ما ۶ هزار مایل فاصله داریم، کره جنوبی و ژاپن نزدیک آنها هستند. این ها و چین می خواهند تحول عمده ای صورت گیرد.

وی در پاسخ به این که در توئیتی نوشته اید از سفر وزیر خارجه روسیه به کره شمالی ناخشنود هستید، گفت: بله، دوست نداشتم روس ها به کره شمالی بروند؛ البته ممکن است این سفر مثبت باشد، اگر مثبت باشد خوشحالم اما اگر آثار آن منفی باشد اصلا راضی نیستم.

رئیس جمهوری آمریکا درباره پایان جنگ دو کره هم اظهار کرد: برای پایان دادن به این جنگ هم صحبت کردیم. این جنگ شاید طولانی ترین جنگ باشد که این مساله پس از ۷۰ سال پایان می یابد.

ترامپ درباره رفتار چین نسبت به مذاکرات کره شمالی هم گفت: فکر می کنم چین می خواهد نتیجه مثبت ببینید، من رابطه خوبی با شی رئیس جمهوری چین دارم، او عاشق چین است و می خواهد کاری کند که به نفع چین باشد.

وی خاطرنشان کررد: ما اطمینان می دهیم که امنیت کره شمالی تامین شود، کره شمالی این توان بالقوه را دارد که کشور خوبی باشد و همه باید کمک کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.