در پی انتشار حاشیه نویسی های رسانه ای در خصوص سفر وزیر کشور با پرواز اختصاصی و اجرای تشریفات استقبال، مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در اطلاعیه ای توضیحات را ارایه کرد که به این شرح  است:

۱- هیچ یک از سفرهای  وزیر کشور با پرواز اختصاصی صورت نگرفته است بلکه بنا به مقتضیاتی همچون؛ محدودیت های جغرافیایی و فرودگاهی، تعدد سفر در یک روز به منظور بررسی سریع برخی موارد امنیتی، همراهی مقامات و مسئولان سایر نهادهای امنیتی و انتظامی و ذیربط با موضوع صرفه جویی در هزینه ها و بعلاوه با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح از امکان ناوگان هوایی عمومی و یا تعیین شده، استفاده می شود. مضافا بر اینکه هواپیمای مورد اشاره مربوط به نیروی انتظامی می باشد و اینگونه پروازها صرفا در دو مسیر رفت و برگشت و بدون توقف انجام می شود. به طور مثال در خبر مذکور به تصاویر سفر به استان های گلستان و خراسان شمالی اشاره شده بود که مزید آگاهی هموطنان عزیز این سفر مانند سفرهای متعدد و مکرر پیشین از ظهر روز چهارشنبه آغاز و تا ظهر روز جمعه ادامه داشت و در جریان این سفر تمامی مرزهای این دو استان با کشور ترکمنستان و تعدادی از پاسگاههای مرزی مورد بازدید میدانی قرار گرفت. همچنین شرکت در جلسه شورای اداری، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، بررسی آسیب های اجتماعی و نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هر دو استان به طور مجزا، بازدید از گذرگاه های مرزی و ریلی و بازارچه اینچه برون، افتتاح ساختمان جدید فرودگاه بین المللی بجنورد و پل چات در منطقه مرزی ترکمنستان و دیدار با مرزنشینان غیور و قهرمان کشورمان از برنامه های فشرده وزیر کشور در این سفر بوده است.

۲- اجرای تشریفات استقبال برای وزیر کشور در همه ادوار گذشته دنبال شده و در این دوره نیز، بر اساس پروتکل های رسمی و از جمله با توجه به مأموریت وزیر کشور به عنوان جانشین فرماندهی کل قوا در امور نیروی انتظامی می باشد.

۳- آنچه در تصویر منتشر شده به عنوان رقص نام برده شده است، نه تنها صحت ندارد بلکه، متضمن توهین به آداب و رسوم جاری در بخش های مختلف کشور است. اینگونه مراسم ها به صورت مردمی و محلی بوده و در آیین استقبال از مهمانان در قالب نمایش حماسی اجرا می شود که ارزش فرهنگی بالایی دارد و مجددا تاکید می شود چنین رسوم مهمان نوازی غالبا مردمی می باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.